És per això que la Plataforma per la Llengua rebutja enèrgicament aquesta modificació, que elimina el requisit del català per a accedir a la funció pública i el degrada a mèrit, perquè la considera una vulneració clara dels drets humans, i un intent de trencar la convivència i la cohesió a les Illes.
L'ofensiva lingüística del Govern Balear ha desfermat mobilitzacions en contra i una onada de reivindicacions per les Illes sorgides de la societat civil mallorquina. La Plataforma per la Llengua dóna suport a totes les mobilitzacions que es produeixin contra aquesta llei, i especialment a l'Obra Cultural Balear i a Joves de Mallorca per la Llengua. Volem recordar les més de 10.000 al·legacions presentades contra aquesta llei.
Finalment la Plataforma per la Llengua expressa la seva gran preocupació per les actuacions d'ofensiva generalitzada que dins l'estat espanyol s'està produint en contra de la llengua catalana.