L'eina és un nou recurs que s'ofereix des del Punt d'Atenció a l'Empresa (http://www.gencat.cat/llengua/puntempresa) per al foment de la llengua catalana en l'àmbit empresarial, en el marc de la campanya "Català i empresa, ja estàs al dia?" Les obligacions incideixen bàsicament en tres àmbits: l'atenció al públic; la informació i la documentació, l'etiquetatge i les instruccions d'ús. El compliment de les obligacions per part de les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya garanteix els drets lingüístics de les persones consumidores.
Es pot consultar a l'espai web (http://www.gencat.cat/llengua/consum), i també es poden visualitzar els materials de difusió (tríptic, anunci, etc.), que són distribuïts a les empreses amb la col·laboració de les organitzacions empresarials, el Consorci per a la Normalització Lingüística i altres entitats.
El qüestionari el trobareu a l'enllaç següent:
http://www.gencat.cat/llengua/llenguatestconsum