Notícies ← Altres notícies

L'exposició sobre etiquetatge arriba a Reus

Reus (Baix Camp) serà fins el pròxim 31 de gener l'escenari de l'exposició itinerant La llengua en l'etiquetatge de les grans marques, que promouen la Plataforma per la Llengua i l'Associació en Defensa de l'Etiquetatge en Català (ADEC) i que arriba ara a aquesta localitat després d'haver passat per més d'una trentena d'emplaçaments diferents dels Països Catalans. L'exposició romandrà fins el 31 de gener al Casal Cívic de Sant Josep Obrer de Reus (Plaça Mas Pellicer, 55) i es podrà visitar cada dia de dilluns a divendres de 9 a 14h i de 15 a 19 h.

L'exposició, que ja ha passat per una trentena de localitats dels Països Catalans, mostra un recull d'etiquetes de productes de gran consum editades en diferents llengües d'estats plurilingües o bé amb un nombre de parlants igual o inferior al català. L'objectiu és mostrar quin ús fan d'aquestes llengües algunes multinacionals en l'etiquetatge dels seus productes comercials, i quina és la situació comparativa del català respecte aquests mateixos productes en el territori de parla catalana.

La llengua en l'etiquetatge de les grans marques es va inaugurar el 19 de maig de 2004 al Centre Comercial El Triangle de Barcelona i ha passat per diversos indrets de les terres de parla catalana: al Principat, la Universitat Catalana d'Estiu a Prada (Conflent), Vilanova i la Geltrú (Garraf), Lleida (Segrià), Banyoles (Pla de l'Estany), Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), Matadepera (Vallès Occidental), Canet de Mar (Maresme), Vilafranca del Penedès (Alt penedès), Berga (Berguedà), Sabadell (Vallès Occidental), Manresa (Bages), Montcada i Reixach (Vallès Occidental), Arenys de Mar, la Seu d'Urgell i durant les festes majors de Gràcia; al País Valencià, a Llíria (Camp de Túria), Vila-real (Plana Baixa), València (L'Horta) i Gandia (Safor); també en diversos municipis mallorquins, com Bunyola, Pollença, Petra, Porreres, Sineu i Calvià; i per últim, Andorra, a Andorra la Vella.

L'itinerari previst pels pròxims mesos portarà la mostra a Badalona (Barcelonès) i Cerdanyola (Vallès Occidental). Si voleu tenir més informació sobre la mostra, podeu consultar el lloc web específic de l'exposició o escriure'ns un correu a empreses@plataforma-llengua.cat.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin