El nou Cacaolat continuarà incomplint la normativa d’etiquetatge
El
popular batut de xocolata Cacaolat d'un litre ha tornat als prestatges
de les botigues catalanes amb un disseny completament renovat. No
obstant això, les noves empreses propietàries, Cobega i Grup DAMM, no
han tingut en compte la normativa legal vigent i no inclouen la llengua
catalana en l'etiquetatge del producte. Així doncs, aquestes
informacions són redactades no només en castellà, llengua d'obligat ús
en l'etiquetatge segons la legislació, sinó també en francès i anglès.
La presència del català es redueix a una frase promocional en l'envàs.
Des
de la Plataforma per la Llengua demanem a les companyies propietàries
del popular batut que rectifiquin i incloguin el català en l'etiquetatge
de tots els productes Cacaolat, tal com s'estableix en la Llei 22/2010
del Codi de Consum, respectant així els drets lingüístics dels
consumidors catalans, que, per altra banda, representen el gruix
principal dels consumidors del popular batut.