Davant de diverses queixes de consumidors valencians i catalans rebudes per la Plataforma per la Llengua i Consum Català en els darrers mesos en relació a la vulneració dels drets lingüístics en establiments de la marca Carrefour, les dues entitats han decidit enviar una comunicació conjunta al director general de la companyia a Espanya.
En aquesta carta, la Plataforma per la Llengua i Consum Català demanen a l'empresa francesa que acompleixi la normativa legal i respecti els drets lingüístics dels consumidors, emprant el català de manera normalitzada. Així mateix, demanen a la multinacional francesa que reflexioni sobre la política lingüística corporativa, que arracona la llengua catalana, i que esmeni els dèficits en relació a la llengua catalana descrits pels consumidors el més aviat possible.
Durant el mes de gener, la Plataforma per la Llengua i Consum Català van rebre nombroses queixes de consumidors valencians en relació a l'eliminació de l'opció de valencià en la retolació i en els caixers automàtics de pagament en els establiments valencians de Carrefour. Posteriorment, durant els mesos de febrer i març es van rebre noves queixes de consumidors catalans denunciant que s'havia eliminat el català de la retolació dels centres comercials de l'empresa a les localitats de Manresa i Mataró.