Notícies ← Altres notícies

La Plataforma per la Llengua felicita els 10 anys de WICCAC

WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d'Àmbits Cívics - www.wiccac.cat), entitat col·laboradora de la Plataforma per la Llengua, va celebrar el passat dimecres 16 de febrer els seus 10 anys d'activitat en un acte a l'Institut d'Estudis Catalans amb el títol "La situació del català a Internet".

WICCAC fa feina en la normalització de l'ús de la llengua catalana a Internet, especialment en les webs de les grans empreses i multinacionals amb presència en terres de parla catalana, tasca que, des de la seva creació el juny del 2002, desenvolupa bàsicament mitjançant el Baròmetre de l'ús del català a Internet.

El baròmetre de WICCAC s'actualitza cada mes amb la confecció d'un resum de situació, en el qual s'hi detallen els percentatges global i per sectors de la presència del català en les més de 3.000 webs actualment analitzades. Fins ara ja s'han fet més de 100 actualitzacions mensuals, al detall de les quals s'hi pot accedir des de la pàgina de l'històric de resums de situació del baròmetre.

Des del mes de febrer del 2007 WICCAC i la Plataforma per la Llengua tenen un conveni de col·laboració per compartir i ésser més eficients en les campanyes que desenvolupen.

Des de la nostra organització voldríem animar a WICCAC a seguir en aquesta tasca i felicitar-los per tot allò que han aportat i estan aportant a la llengua catalana, i de manera especial voldríem agrair el paper de l'ànima de WICCAC, en Joan Soler. Felicitats!

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin