Estudis i publicacions ← Altres entrades

- Cultura, lleure i joventut - Publicacions

L’experiència del Voluntariat lingüístic juvenil de la Plataforma per la Llengua

Durant el 2010, la Plataforma per la Llengua ha dut a terme un projecte de voluntariat lingüistic juvenil del programa "Joventut en acció" de la Comissió Europea. L'acció principal és la creació de parelles lingüistiques que estan formades per joves catalanoparlants i joves que volen parlar català però que encara no han fet el pas. El projecte, obert a qualsevol persona entre els 16 i els 30 anys, ha estat liderat per un equip de joves voluntaris de la Plataforma per la Llengua.

El projecte inclou activitats paral·leles per conèixer aspectes de la societat catalana i fomentar els valors de respecte a la diversitat cultural, igualtat de drets i compromís cívic i social. En aquest sentit, per exemple, s'ha visitat el Museu d'Història de la Immigració de Catalunya o s'ha participat en les activitats de la diada de Sant Jordi.

El projecte persegueix l'objectiu d'arribar especialment als joves amb risc d'exclusió social i als joves nouvinguts; amb aquest motiu, s'ha col·laborat amb entitats de servei a la joventut per fer arribar el projecte a aquests joves, com ara Punts d'Informació Juvenil de Barcelona. El projecte també té l'objectiu d'ampliar els cercles de relació social dels joves; és per això que s'ha comptat amb la participació d'entitats juvenils per tal de fer activitats conjuntament o bé difondre el projecte i promoure la participació entre els seus membres.

Durant el curs 2010-2011 la Plataforma per la Llengua continuarà amb el projecte de voluntariat lingüistic juvenil, gràcies a nous suports i col·laboracions d'entitats i institucions.

Per fer de voluntari lingüístic o col·laborar-hi com a entitat, envieu les vostres dades a: vxljoves@plataforma-llengua.cat