Estudis i publicacions ← Altres entrades

- Toponímia - Estudis

Estudi sobre la retolació dels topònims a les carreteres catalanes (2006)

La Plataforma per la Llengua ha elaborat un informe mitjançant el qual denuncia l'incompliment de la llei en la retolació dels topònims propis catalans de zones com la Catalunya Nord, la Franja de Ponent i el País Valencià en les carreteres del Principat de Catalunya. La Plataforma per la Llengua ha detectat més de setanta casos de castellanització i francesització dels topònims de la Catalunya Nord, la Franja de Ponent i el País Valencià en la senyalització de les carreteres catalanes.

En aquest sentit, cal recordar que l'article 2 del Decret 78/1991, de 8 d'abril (DOGC 1434, del 24), sobre l'ús de la toponímia, especifica que quan la retolació de les vies urbanes i interurbanes indiqui cap a un lloc de fora de Catalunya, el topònim corresponent ha de figurar en català si té forma tradicional en aquesta llengua.

L'informe també estudia la retolació incorrecta d'alguns d'aquests topònims en les comunicacions i anuncis per megafonia de la xarxa de ferrocarrils espanyols RENFE i de l'aeroport del Prat.

Descarrega l'estudi (PDF)