Estudis i publicacions ← Altres entrades
Informe de queixes lingüístiques 2022
L'Informe de queixes 2022 és un estudi estadístic de les queixes que l'entitat va tramitar i assessorar durant el 2022. Aquest report forma part d'una sèrie d'informes anuals que l'ONG del català publica amb les dades que genera el seu servei d'atenció als ciutadans. Aquest servei, format per un equip d'especialistes en diferents àmbits, rep queixes relacionades amb els drets lingüístics i amb la normalització del català, i ofereix assessorament legal i assistència per a la formulació d'instàncies i recursos.
L'any 2022 va ser de rècord pel que fa a les queixes rebudes: l'ONG del català en va rebre un total de 2.145. Pel que fa a l'administració pública, l'autonòmic és el nivell administratiu que genera més queixes cada any. Els serveis sanitaris van aglutinar el 44,8% de les queixes referents a l'administració autonòmica. D'altra banda, l'hostaleria i la restauració, les empreses de servei i les grans superfícies, supermercats i franquícies són els àmbits econòmics d'àmbit privat que van rebre més queixes