Estudis i publicacions ← Altres entrades

- Empresa i consum - Estudis

Estudi sobre la llengua en l'etiquetatge de les aigües envasades (2005)

La Plataforma per la Llengua analitza en l'estudi 'La llengua en l'etiquetatge de les aigües envasades' la utilització de les llengües per part de les empreses més significatives del sector. El treball extreu resultats de l'ús de les llengües en l'etiquetatge de les aigües presents en els 10 primers grups distribuïdors de Catalunya: Grup Carrefour, Caprabo, Condis, Mercadona, Miquel Alimentació, Bon Preu, Lidl, Superfícies de Alimentación, Auchan, Intermarché.

Les conclusions són que l'ús del català en l'etiquetatge d'aquests productes ha experimentat un creixement notable en els darrers anys, especialment pel que fa a les aigües captades en brolladors i fonts de Catalunya. Segons l'estudi, el català es troba en un 55% de les aigües captades al Principat i en un 20% si tenim en compte la totalitat d'aigües observades que estan distribuïdes a Catalunya, captades dins o fora del Principat. A més, de les sis principals empreses que extreuen l'aigua al Principat, actualment només n'hi ha dues, Nestlé i Danone, que no tenen cap producte etiquetat en català.

Descarrega l'estudi (PDF)