Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

El català a l’ONU

Rosa de les Neus Marco

Darrerament estem comprovant com cada vegada és més necessari per a Catalunya ser presents a nivell internacional. Pel que fa al català, és clau poder promoure la nostra realitat de llengua mitjana europea, però també exposar les desigualtats, les mancances o injustícies a instàncies europees o globals, el que es coneix com a internacionalització.

Amb aquest propòsit, la Plataforma per la Llengua, Acció Cultural del País Valencià, Escola Valenciana i A Mesa pola Normalización Lingüística van formar la delegació d'entitats de l'European Language Equality Network (ELEN) que el dia 21 de gener va participar al Palais des Nations de l'ONU, a Ginebra, a la 21a sessió Universal Periodic Review. En aquesta sessió s'avaluava l'Estat espanyol en qüestions relatives als drets humans. El Regne Unit, Macedònia i Sierra Leone eren els estats que feien les preguntes a l'Estat espanyol, amb la intervenció posterior d'altres estats.

En el marc d'aquesta sessió, la Plataforma per la Llengua va presentar The Catalan Case, un informe elaborat per l'entitat en què s'analitzen quaranta casos greus de discriminació lingüística a l'Estat espanyol, així com la legislació en matèria de drets lingüístics. Aquest informe també es va presentar ara fa un any al Parlament Europeu i, amb la presentació d'aquest gener a l'ONU, des de la Plataforma per la Llengua continuem amb la tasca d'internacionalitzar la situació de la llengua catalana i exposar les mancances que es pateixen en termes de drets lingüístics.