Aquest nou èxit de la comunitat catalana a la xarxa mostra que el català té un gran dinamisme i una notable presència a la xarxa. Per exemple, dels 12 webs més visitats del món segons Alexa, the web information company, 7 disposaran d'una versió en català quan la versió en català del Twitter estigui disponible. L'edició en català de la Viquipèdia és un altre indicador de l'empenta de la comunitat catalana a la xarxa: ocupa la quinzena posició en nombre d'articles, per sobre de llengües amb més parlants, com el romanès, el coreà, el turc, l'hongarès o el txec. Segons Portalingua. Observatori de les llengües a la societat del coneixement el català és una de les llengües més actives a la xarxa, ocupa la vuitena posició en l'Index de penetració a Internet, un indicador que mesura el nombre d'usuaris d'Internet que navega en una llengua pel nombre total de parlants d'aquesta llengua.
Bona part de les companyies tecnològiques americanes punteres (Google, Facebook, Apple, Microsoft i d'aquí res Twitter) ja disposen de versions en català de la major part dels seus productes. L'aposta per la llengua pròpia de Catalunya d'aquestes empreses demostra que és una llengua rendible a la xarxa i que compta amb un notable potencial econòmic i demogràfic. Si no fos així, algú pensa que aquestes empreses es molestarien a implementar versions en català? Ara caldria que les empreses catalanes i espanyoles que encara no utilitzen el català en prenguessin nota i es desempalleguessin de prejudicis allunyats de la realitat.
Des de la Plataforma per la Llengua estem plenament convençuts que moltes empreses s'endurien una sorpresa positiva en emprar el català i, a més de respectar la legalitat vigent i els drets dels consumidors, n'obtindrien beneficis estrictament comercials.