Línies de treball
Atenció de queixes i consultes, suggeriments
Objectiu: Atendre els ciutadans que tinguin queixes i consultes respecte de la seva relació amb l'administració de justícia. Donar-los suport, informar-los dels seus drets i assessorar-los sobre com orientar la seva acció per millorar l'estat dels drets lingüístics. Donar suport específic en els casos de discriminacions lingüístiques greus a les administracions, especialment en la vulneració dels drets reconeguts en la Llei.
Atenció i assessorament de les consultes i queixes relatives a l'àmbit de la justícia que remetin els usuaris amb exemples d'actuació davant de situacions de conflicte i discriminació. Fer-ne un recull per a fer un informe i transmetre'l a les administracions corresponents.
Drets lingüístics
Objectiu: Informar, mitjançant els canals de comunicació de la Plataforma per la Llengua, dels drets lingüístics que emparen els ciutadans per a poder utilitzar la nostra llengua en l'àmbit judicial, i fer suggeriments en cas que aquests drets siguin incomplerts.
Recursos jurídics en llengua catalana
Objectiu: Oferir un recull d'eines per a poder treballar en català i superar els obstacles de la falta de plantilles i documents en català i el baix domini del llenguatge jurídic català i del seu vocabulari. En la secció recursos jurídics en llengua catalana s'hi poden trobar diccionaris terminològics i correctors lingüístics, plantilles i formularis, legislació en català i també manuals i guies temàtiques per a poder treballar en català.