La Plataforma per la Llengua reclama al govern balear la derogació immediata del Decret de TIL i dóna suport a la vaga indefinida dels professors

La Plataforma per la Llengua exigeix al govern balear la immediata derogació del Decret de Tractament de Llengües (TIL) imposat pel govern balear, amb l'oposició frontal dels consells escolars i els equips docents dels centres educatius, i que té com a principal objectiu reduir i marginar la presència de la llengua catalana a les aules.

El decret imposat pel govern de José Ramón Bauzá, deroga la norma que obligava a fer un mínim del 50% de les classes en català i permetia als centres aplicar un model d'immersió lingüística. L'aprovació del decret es va produir després que la lliure elecció de llengua promoguda pel govern balear al curs 2012-13, no aconseguís reduir la presència del català a les aules, atès que només el 10% dels pares va triar l'ensenyament en castellà.

L'entitat es solidaritza amb el sector de l'ensenyament balear en la seva lluita per una educació de qualitat i en català, condemna fermament la deriva contra llengua pròpia engegada pel govern balear presidit pel popular José Ramón Bauzá i reclama la readmissió immediata dels directors menorquins suspesos de sou i feina per negar-se a aplicar el decret, tal com van aprovar els consells escolars de cada centre.

Si voleu col·laborar econòmicament amb la lluita dels docents de les Illes Balears per una educació pública, de qualitat i en català ho podeu fer fent un donatiu a la caixa de resistència oberta per l'Assemblea de Docents de les Illes Balears:

2056-0009-74-4102003418

Caixa Colonya

(a nom de l'Obra Cultural Balear)