La Plataforma per la Llengua presenta una nou apartat de queixes i consultes lingüístiques dins el web de l'entitat (https://www.plataforma-llengua.cat/queixes ) amb l'objectiu de millorar l'atenció als ciutadans que han vist vulnerats els drets lingüístics recollits en la normativa legal vigent. Així doncs, el renovat apartat de reclamacions i consultes ofereix als ciutadans informació sobre els drets lingüístics davant l'administració pública o sobre les obligacions en matèria lingüística que tenen les empreses que actuen dins l'àmbit territorial de la Generalitat de Catalunya.
Una altra de les novetats que incorpora aquesta nova secció és l'organització de la legislació lingüística i de les possibles vulneracions dels drets lingüístics en àmbits temàtics. Per tant, els ciutadans i consumidors podran consultar la normativa en matèria lingüística per àmbits: administració pública, justícia, assegurances, empreses i comerços, telefonia mòbil, entitats bancàries, toponímia, escola i universitat, joguines, documents notarials, sanitat pública i privada, entre altres. Així mateix, permet al ciutadà que faci una queixa o consulta en línia que aquesta serà tramitada o contestada per la Plataforma per la llengua.
De manera complementària, el nou apartat incorpora una secció amb eines i recursos diversos sobre normatives que incorporen aspectes lingüístics, com ara l'Estatut de Catalunya, la Llei de política lingüística, el Codi de consum de Catalunya o la Llei d'educació de Catalunya, entre d'altres. Les informacions i el recull legislatiu s'aniran ampliant en funció de les consultes més freqüents o atenent a les modificacions legislatives que es puguin anar produint.
L'ONG del català desitja que les millores realitzades en l'apartat de queixes i consultes lingüístiques contribueixin a millorar el coneixement dels drets lingüístics entre els ciutadans i consumidors, i permetin tramitar queixes de manera àgil a les persones que hagin vist vulnerats els seus drets reconeguts en l'ordenament jurídic actual.