La 9a Festa per al joc i la joguina en català se celebrarà el pròxim 1 de desembre a l’Arc de Triomf

El pròxim 1 de desembre torna la Festa per al joc i la joguina en català, que enguany arriba ja a la 9a edició. La Plataforma per la Llengua ultima els preparatius per a la multitudinària celebració, que l'any passat va aplegar més de 6.000 persones al passeig Sant Joan de Barcelona. Aquest ressò va desbordar les previsions de l'organització, que enguany, a causa d'això, ha decidit canviar l'emplaçament i portar la Festa al passeig Lluís Companys, a l'entorn de l'Arc de Triomf.

La Festa, que començarà cap a les 11 del matí i acabarà a les 6 de la tarda, l'organitza cada any la Plataforma per la Llengua i té com a objectiu reivindicar que les joguines que els infants reben cada any per Nadal i Reis incloguin el català en tots els suports lingüístics, tant impresos com electrònics. I és que es calcula que al mercat hi ha només unes 700 joguines que incorporen la llengua  catalana, una xifra encara minsa que representa només el 6% del total de l'oferta.

La festa s'iniciarà a les 11 del matí amb l'obertura de tots els tallers i tendes que es trobaran repartits per l'Arc de Triomf. Tres quarts d'hora més tard es llegirà el conte del Patufet, i a les 12h l'actor de Vilanova i la Geltrú Toni Albà serà l'encarregat de llegir el manifest de la 9a Festa per al joc i la joguina en català. Un cop llegit el manifest es durà a terme un homenatge a Martí Gasull, i acte seguit la companyia Ulldistret representarà l'espectacle d'animació itinerant "El liatroques". A les 13:15h, el Consorci per la Normalització Lingüística presentarà la campanya "I tu, jugues en català?", una campanya que té l'objectiu de promoure el joc en català. A les 17h es tornarà a llegir el conte del Patufet per a tots aquells que no l'hagin pogut escoltar el matí, i les activitats pels més menuts seguiran amb un espectacle d'animació infantil a càrrec de Fefé i cia. A un quart de set, Mapi Travessa llegirà novament el manifest de la festa, i la rifa de lots de jocs i joguines tancarà la 9a Festa del joc i la joguina en català a les 18.30h.

Documents relacionats