La Generalitat distingeix Martí Gasull amb la Creu de Sant Jordi

El President de la Generalitat, Artur Mas, va lliurar ahir al vespre la Creu de Sant Jordi a títol pòstum a la família del fundador i director de la Plataforma per la Llengua, Martí Gasull, en un emotiu acte que va aplegar personalitats polítiques de primer nivell, amics i familiars i representants de l'entitat. En el seu discurs, Mas va emplaçar tothom a treballar conjuntament per aconseguir que "Catalunya fes el seu cim", establint un paral·lelisme entre la pujada a l'Himàlaia que va iniciar Gasull al setembre amb el camí que ara engega el país per aconseguir l'estat propi.

L'acte va començar amb un parlament de Carme Forcadell, presidenta de l'Assemblea Nacional Catalana, que va fer una glossa de Martí Gasull i va recordar-ne la figura. Podeu veure'n el seu discurs complet aquí. Tot seguit el Secretari del Govern, Germà Gordó, va llegir el decret de concessió del guardó, i el president Mas va fer lliurament de la Creu de Sant Jordi als pares del guardonat, Martí Gasull i Maria Pilar Roig, i al seu germà, el també membre de la Plataforma per la Llengua Bernat Gasull, que va pronunciar un emocionant discurs de record. Va tancar l'acte el discurs del President Mas, que va demanar que tots fem pinya per aquest objectiu comú i va valorar la vàlua, la implicació, la honestedat i la constància de Martí Gasull. L'acte es va cloure amb el cant dels "Segadors" i un sentit aplaudiment general.