Activitats infantils a l’escola Castella de Barcelona

L'acte de Sant Jordi "El català, llengua comuna", organitzat per Plataforma per la llengua i 23 associacions de persones immigrades,  ha arribat aquest any a la seva darrera activitat amb els tallers celebrats aquest mateix matí a l'escola Castella de Barcelona. Un centre educatiu amb un 95% d'alumnat nouvingut de diferents orígens, principalment de Filipines (40%), Pakistan (20%) i Marroc (20%).

Les activitats han començat al CEIP Castella a les onze del matí, i s'han realitzat diversos tallers al voltant de les llengües i el concepte del multilingüisme. El nexe comú de tots els tallers és el català com a  llengua comuna.  Els alumnes de 3r i 4t de primària han realitzat activitats diverses organitzades per diverses entitats que formen part de la xarxa d'entitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua.

Han jugat al concurs de les llengües organitzat per FEDELATINA. També han elaborat les polseres de la diversitat i flors de paper, taller organitzat pel Centro Boliviano Catalán. Han jugat al bingo Mexicà i han pintat mandales a mans de MEXCAT.

Han escrit el passaport de les llengües organitzat per ATIMCA, ACESOP, CORNELLÀ SENSE FRONTERES, EL CENTRE FILIPÍ i amb el suport de l'AMPA del mateix centre. Els alumnes han après el seu propi nom en àrab, urdú, amazic i tagàlog.

I finalment els alumnes també han fet d'artistes i han realitzat un gran trencaclosques amb la imatge de la diada, taller organitzat per FASAMCAT.

Durant l'acte de cloenda s'ha fet el muntatge del trencaclosques entre tots els alumnes i s'ha llegit les frases més significatives del Manifest "El català, llengua comuna".