Ajuda’ns a fer-los realitat!

Salvem la Biblioteca Catalana de l’Alguer!

Salvem la Biblioteca Catalana de l'Alguer!

Sabies que a Itàlia només hi ha una biblioteca dedicada a obres en català? És la Biblioteca Catalana de l'Alguer, fundada el 1988 i que des de 2014 ha reduït la seva activitat per la manca de finançament.

L'edifici actual de la Biblioteca Catalana de l'Alguer no té les condicions adients per recuperar la seva activitat i per això, amb els diners que es recaptin, s'eliminaran les barreres arquitectòniques, es renovaran les instal·lacions, se'n millorarà la il·luminació i la climatització per a la cura dels llibres i es tornarà a oferir un espai de trobada per a la llengua i la cultura catalana a l'Alguer.

Què hi volem fer?

Volem modernitzar l'estructura de la biblioteca, millorar-ne el servei i crear xarxes socials per difondre'n l'activitat. L'objectiu és que la biblioteca pugui tornar a convertir-se en el punt de reunió, de coneixença i d'estudi que sempre ha estat per als algueresos.

És fonamental tornar a oferir un espai que permeti als algueresos practicar la seva llengua i, sobretot, acostar la cultura i l'alguerès als més joves. És per això que amb les aportacions també es reprendran iniciatives culturals i activitats de sensibilització com ara presentacions de llibres, grups de lectura, debats, cursos, tallers, etc., per promocionar la llengua catalana.

El teu gest es veurà reconegut!

Les persones que contribueixin a finançar el projecte podran tenir dins de la biblioteca una placa amb el seu nom i cognoms i el nom de la seva localitat. Entre totes les plaques es configurarà un mural simbòlic que servirà per il·lustrar la col·laboració i el treball en xarxa de tots els territoris de parla catalana en la defensa de la llengua arreu del domini lingüístic.

Fes un donatiu! Entre tots, de Salses a Guardamar i de Fraga fins a l'Alguer, salvem la Biblioteca Catalana!

0 dies
Aconseguit 37258€ Objectiu 30000€
S'han aconseguit 37258€ d'un total de 30000€.