Ajuda’ns a fer-los realitat!

A Eivissa, també en català!

Acostar el català al jovent és una tasca que perseguim des de fa temps. Enguany, participem per 3a vegada en el Giving Tuesday posant el focus en el jovent d'Eivissa.

Per què Eivissa?

Té la dada més baixa d'ús habitual de la llengua del conjunt de les Illes Balears. A Eivissa l'ús habitual de la llengua és només del 22%, una xifra inferior al conjunt de les Illes Balears, on el català és la llengua habitual del 36,8% de les persones. I es calcula que quatre de cada deu persones no empra mai el català al principi d'una conversa.

I per què els joves?

El 78,5% dels joves d'Eivissa, així com Formentera, parla habitualment només en castellà. Només el 2,9% dels joves d'Eivissa i Formentera parla habitualment en català, mentre que un 12,9% que parla català i castellà, segons l'Enquesta d'Usos Lingüístics a les Illes Balears, 2014. Pel que fa a les famílies i l'entorn dels joves, la situació del català tampoc no és bona: només el 27,3% dels habitants d'Eivissa i Formentera parla en català amb els fills.

Volem revertir aquesta situació! Per això farem arribar el català d'una manera propera, atractiva i lúdica al jovent.

Com ho farem?

Durem a terme un seguit d'activitats, principalment tallers, xerrades i seminaris virtuals entre el jovent eivissenc i el seu entorn (professors, entrenadors o monitors de lleure). Incentivar l'ús de la llengua a partir de la dinamització lingüística és una tasca que duem a terme des de fa anys i que perseguim perquè és summament important.

Giraran entorn de la música, la llengua i la cultura, així com les xarxes socials, en auge entre els adolescents i on la presència del català s'ha de reforçar també amb l'ajuda dels usuaris, entre els quals es troben els joves.

Per fer-ho realitat, necessitem el teu suport! Fes un donatiu i ajuda'ns a portar la llengua catalana, però també la cultura i l'oci en català, al jovent d'Eivissa. Transformar els hàbits lingüístics de la població i donar visibilitat al català com a eina de cohesió social també depèn de tu!

El teu gest pot tenir recompensa!

Donem suport i abonem la idea que, si es fa com toca, la cultura és segura. Amb un donatiu igual o superior a 30 € pots rebre una màscara exclusiva*. Si la vols, no oblidis d'indicar-nos l'adreça postal on vols que l'enviem

Perquè gaudir amb responsabilitat de la música i dels diferents espectacles culturals també depèn de tu, llueix amb orgull la mascareta de l'ONG del català!

*L'enviament de les recompenses es farà efectiu un cop s'acabi el termini de participació en el projecte.

0 dies
Aconseguit 15136€ Objectiu 10000€
S'han aconseguit 15136€ d'un total de 10000€.