Inscriu-te a l’Escola de Formació Joan Francesc López Casasnovas!

Plataforma per la Llengua Menorca organitza l'Escola de Formació Joan Francesc López Casasnovas.

Joan Francesc va ser filòleg, poeta, polític... però sobretot una persona rigorosa i compromesa amb la llengua catalana i la seva plena normalització.

Continuant el camí que ell va traçar, aquesta escola de formació té com a objectiu conèixer, de la mà de diferents experts, en quin estat es troba la llengua, quines fortaleses, febleses i amenaces té i explorar-ne les oportunitats.

L'Escola tendrà lloc els dies 20 i 21 de setembre a la seu de la Universitat de les Illes Balerars, a Alaior. L'entrada serà gratuïta, però us heu d'inscriure al formulari que trobaràs aquí sota.

DIVENDRES 20 DE SETEMBRE

• 18:30 Acreditacions.
  • 18:45 Benvinguda a càrrec de Mireia Plana, vicepresidenta de Plataforma per la Llengua, i Ivan Solivellas, sociolingüista i delegat de Plataforma per la Llengua Illes Balears.
  • 19:00 «Joan Francesc López Casasnovas, un defensor de les causes justes». A càrrec de Fina Salord, filòloga, historiadora de la cultura i membre de l'Institut Menorquí d'Estudis.
  • 19:30 Ponència «Ecologia de les llengües i ecologisme lingüístic: la diversitat com a fet i com a valor». A càrrec de Pere Comellas, de la Universitat de Barcelona.
  • 20:30 Refrigeri.

DISSABTE 21 DE SETEMBRE

• 10:30 Inici del segon dia.
  • 10:45 Ponència «L'imaginari sociodiscursiu del supremacisme lingüístic a Espanya». A càrrec d'Ivan Solivellas, de la Universitat de les Illes Balears.
  • 11:45 Pausa cafè.
  • 12:00 Taula redona «El paper de l'escola en la normalització lingüística: justícia o enginyeria social?». A càrrec de Marina Garcias, de Plataforma per la Llengua; Ismael Pelegrí, docent; Marta Fuxà, presidenta d'Acció Cultural de Menorca, i Aina Freitas, d'Unió Obrera Balear.
  • 13:30 Pausa dinar.
  • 15:00 Taller d'assertivitat lingüística a càrrec d'Astrid Bierge, de Tallers per la Llengua.
  • 16:30 Ponència «El sistema de drets lingüístics a l'Estat espanyol». A càrrec de Vicenta Tasa, de la Universitat de València.
  • 17:30 Pausa cafè.
  • 17:45 Taula redona «Respectar els drets lingüístics dels pacients també cura». A càrrec de Lluís Mont, president de Metges-Salut pel català; Maria Ballester, doctora en Dret Públic, i Bartomeu Ramis, secretari de Sanitaris per la Llengua.
  • 19:15 Clausura a càrrec d'Ivan Solivellas, sociolingüista i delegat de Plataforma per la Llengua Illes Balears.

Descarrega't el programa.

*Els camps són obligatoris

Emplena les dades
Selecciona una de les següents opcions

Indica quins dies vindràs*

RESPONSABLE: Les dades personals facilitades a través d'aquest formulari seran incorporades a la nostra base de dades i seran tractades de manera confidencial per la PLATAFORMA PER LA LLENGUA - COL·LECTIU L'ESBARZER.

FINALITATS: Posar-nos en contacte amb tu per informar-te sobre les activitats de la nostra entitat i d'altres formes de col·laboració amb nosaltres, basant-nos en l'interès legítim de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, per comunicar-te informació sobre novetats, activitats, campanyes o actes organitzats per PLATAFORMA PER LA LLENGUA, i altres comunicacions que puguin resultar del teu interès.

DESTINATARIS: Les teves dades no seran comunicades a tercers, excepte per obligacions legals.

DRETS: Pots accedir, rectificar, suprimir i sol·licitar la portabilitat de les teves dades personals, així com oposar-te o sol·licitar-ne la limitació del tractament dirigint-te per escrit a l'adreça Carrer de Sant Honorat, 7, principal 1a, 08002 de Barcelona o a dades@plataforma-llengua.cat. També pots presentar una reclamació davant l'autoritat espanyola de control de protecció de dades (www.aepd.es).