Participa en la Diada Nacional de Catalunya amb Plataforma per la Llengua!

El manifest de l'11 de Setembre d'enguany

Viure plenament en català! 

La Diada de l'11 de Setembre és una bona ocasió per reivindicar, de nou, el català com a llengua comuna i de cohesió social, com la millor eina que garanteix l'ascensor social i la igualtat d'oportunitats.

Així, en un context difícil com l'actual, amb els canvis polítics i institucionals que hi ha hagut aquests darrers mesos al País Valencià i a les Illes Balears, és important refermar el nostre compromís amb la llengua al conjunt de territoris de parla catalana, amb totes les seves varietats i accents.

És en aquest marc global, ple d'incerteses, però també d'oportunitats ―com la de la possible oficialitat del català a la Unió Europea―, que a Plataforma per la Llengua, amb els nostres 26.000 socis, seguim treballant intensament per aconseguir canvis tangibles a favor de la llengua que compartim.

I ho fem des d'una visió oberta i constructiva, pensant en el fet que la llengua catalana ha de ser per a tothom: la llengua de l'escola i de la universitat, de la salut i de l'esport. I també, és clar, la llengua dels continguts audiovisuals i dels creadors de continguts: de les sèries, del cinema, dels videojocs, de les noves tecnologies i de les xarxes socials.

És per tot això que aquest 11 de Setembre reivindiquem de nou el català: de Salses a Guardamar i de Fraga a l'Alguer!


​​Els actes que hi participarà Plataforma per la Llengua

Com cada any, Plataforma per la Llengua tornem a sortir al carrer amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya. Ens podràs trobar a diferents punts del Principat. Descobreix quins són!

Fossar de les Moreres, Barcelona

  • De 8 a 15 h tindrem una parada on oferirem informació de l'entitat i disposarem de marxandatge sobre la Diada.

Ofrenes florals arreu del territori

Els volunataris de l'entitat faran orfenes florals en nom de l'entitat a diferents punts de Catalunya:

  • Arenys de Mar: balconada del Xifré, a les 11 h
  • Barcelona: monument a Rafael Casanova (Ronda de Sant Pere), a les 8.30 h. Hi assistiran el president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, la vicepresidenta, Mireia Plana, i els membres de l'executiva Francesc Marco, Marcel Padrós, Conxita Güell, Carme Forcadell i Enric Balaguer. També hi participarà la directora de l'entitat, Rut Carandell, i el president de la Mesa por la Normalización Lingüística, Marcos Maceira.
  • Barcelona: barri de Sant Andreu, plaça de les Dones de Motor Ibèrica, a les 17.40 h
  • Castelldefels: carrer 11 de Setembre al monument de la bandera, a les 11 h
  • Cerdanyola: plaça 11 de Setembre, a les 11 h
  • Esparreguera: plaça del Centre, a les 10.30 h. Hi assistirà la membre de l'executiva Rosa Monforte.
  • Mataró: plaça de Rafael Casanova, a les 10.30 h
  • Premià de Mar: al monument a Rafael Casanova, a les 9 h
  • Sitges: plaça de l'Ajuntament, al monument a Dr Robert, a les 11 h
  • Terrassa: plaça 11 de Setembre, a les 10 h. Hi assistirà la membre de l'executiva Susana Pérez.
  • Vilanova i la Geltrú: confluència rambla de la Pau amb el passeig Marítim, al monument a Macià, a les 12 h

Acte institucional a l'Institut d'Estudis Catalans (IEC)

La directora de Plataforma per la Llengua, Rut Carandell, assistirà a l'acte organitzat per la IEC que tindrà lloc al pati de la Casa de Convelescència, carrer del Carme 47 (Barcelona), a les 12 h.

El català: la teva llengua, la meva llengua. Som un sol poble!

El membre de l'executiva Eloi Planas participarà en un acte organitzat per l'Ajuntament de Sant Esteve de Palautordera, a les 12 h, per parlar sobre l'emergència lingüística.

Manifestació Assemblea Nacional Catalana (ANC)

Plataforma per la Llengua serem presents a la capçalera de la manifestació organitzada per l'ANC. Hi participaran el president, Òscar Escuder; la vicepresidenta, Mireia Plana; el membre de l'executiva Francesc Marco, i la directora de l'entitat, Rut Carandell.