ValenciApp... i viu 100% en valencià!

Si estàs cansat d'anar a restaurants, bars, comerços... i que no t'atenguen en valencià, la ValenciApp és la teua aplicació! Baixa-te-la al mòbil gratuïtament:

Què és?

La ValenciApp és la primera aplicació mòbil, creada per la Plataforma per la Llengua, que permet valorar i comentar l'ús que es fa del valencià en:

• Atenció oral, escrita i virtual
  • Establiments comercials i de servicis
  • En tot el domini lingüístic (l'Alguer, Andorra, Catalunya del Nord, País Valencià, la Franja, Illes Balears i Principat de Catalunya)

Com funciona?

1. Baixa l'aplicació per Google Play (Android) o App Store (iOS).
  2. Una vegada instal·lada al mòbil, registra't a través d'una adreça electrònica o un compte de Facebook o de Google.
  3. Busca l'establiment gràcies a la geolocalització o els filtres per categories. Si el teu local no apareix a la ValenciApp, hi ha una nova opció de buscador (icona de la lupa) per trobar-lo.
  4. Valora l'establiment i comenta l'ús que es fa del valencià en l'atenció oral, escrita i virtual. Per a valorar un establiment o servici, l'usuari s'ha de registrar en la ValenciApp i, amb unes emoticones, puntuar de l'1 al 5 l'atenció oral, escrita i virtual. Amb estes tres notes, l'aplicació farà una mitjana i en resultarà la puntuació global d'aquell establiment. L'usuari també pot afegir comentaris addicionals per ampliar la valoració.
  5. Descobrix quins comerços i servicis tenen una actitud més responsable amb l'ús del valencià. Contribuïx a millorar la qualitat lingüística dels establiments del nostre territori amb la ValenciApp!

Altres funcionalitats de l'aplicació

• Compartix la valoració a través de les xarxes socials.
    Hui dia, les xarxes socials formen part del nostre dia a dia i servixen per a comunicar-nos, relacionar-nos, i també per a explicar-nos experiències. Compartix la valoració de l'establiment en qüestió en la xarxa social que vulgues (WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter, Telegram...).
  • Busca per categories els establiments més valorats pels usuaris.
    No saps on vols anar a sopar este dissabte? T'agradaria trobar una llibreria especialitzada en literatura en valencià? Amb el buscador de la ValenciApp pots ordenar els establiments més ben valorats pels usuaris, que es troben catalogats per àmbit comercial.
  • Guarda els teus establiments preferits.
    Segur que coneixes els propietaris d'un establiment o hi tens bona relació. O ets el propietari d'un establiment i t'interessa conèixer què n'opinen els teus clients. Guarda en el teu perfil els establiments que més t'interessen i així podràs seguir al dia les valoracions de la ValenciApp.
  • Assabenta't de la nostra agenda d'esdeveniments i xarrades.

Com ajuda esta aplicació la nostra llengua?

• Vetlla pels nostres drets com a consumidors de ser atesos en valencià.
  • Ens permet tindre una bona radiografia real del nivell de responsabilitat lingüística dels establiments comercials i servicis del País Valencià.
  • Ens fa prendre consciència i incentiva els establiments menys ben valorats a prendre les mesures necessàries per a guanyar la confiança del consumidor.
  • Ens permet assessorar els establiments amb valoracions més negatives i aprofitar la nostra dilatada experiència en la millora de la gestió lingüística en l'espai laboral per ajudar-los a assegurar que els drets dels valencianoparlants es vegen respectats, d'acord amb la llei que els empara.
  • Ens ajuda a felicitar i reconèixer públicament els comerços que ho estan fent bé i actuen amb una bona responsabilitat lingüística pel valencià amb un adhesiu de reconeixement lingüístic.

La teua implicació és imprescindible!

Des de la Plataforma per la Llengua ens agradaria tindre el teu suport i col·laboració per aconseguir que esta nova eina de conscienciació lingüística siga tot un èxit.

Es tracta d'un nou projecte ambiciós que, entre tots, podrem anar millorant! Si tens suggeriments o comentaris que ens vulgues fer arribar sobre l'ús i funcionament de l'aplicació, envia'ns un correu electrònic a valenciapp(ELIMINAR)@plataforma-llengua.cat

Esta aplicació ha suposat un gran esforç per a l'entitat, també econòmic, en la seua voluntat de voler continuar millorant la situació de la llengua. Ajuda'ns a poder continuar desenvolupant la nostra tasca.

Fes un donatiu!

Preguntes freqüents

Cal registrar-se per a utilitzar l'aplicació?
No és necessari registrar-se per a utilitzar la ValenciApp. Sense tindre un usuari creat es poden buscar els establiments i conèixer les valoracions. Sí que cal identificar-se per a puntuar qualsevol establiment.

Com puc incloure-hi el meu establiment?
La ValenciApp importa els establiments des del Google Maps. Si el teu local no apareix a la ValenciApp és perquè necessites registrar-lo en eixe servei. Una volta fet, hauràs d'esperar que fem una importació nova per a poder vore el teu establiment.