Setmana pel Català!

Amb l'objectiu de sensibilitzar i conscienciar sobre l'ús de la llengua i el d'estimular el compromís persona i col·lectiu amb el català, Plataforma per la Llengua organitzarà diferents activitats durant la setmana prèvia a Sant Jordi.

Del 18 fins al 23 d'abril, la Setmana pel català serà una iniciativa per impulsar el català en diferents àmbits de la vida quotidiana dels catalanoparlants com els videojoccs, l'educació, la justícia o la cultura a través d'una programació especial d'activitats repartides per diversos punts de Catalunya.

IMPULSEM EL CATALÀ CADA DIA:

18 d'abril - Als videojocs

• Camí al SAGA: com fer un videojoc d'èxit en català?

17.30 h a la seu de Barcelona de Petoons Studio

Visita a Petoons Studio, creadors del vídeojoc Curse of the Sea Rats i col·loqui sobre l'estat del català al món dels vídeojocs amb la participació d'un representant de l'empresa i Susana Pérez, membre de la comissió de videojocs de Plataforma per la Llengua. Activitat per a alumnes dels cicles formatius relacionats amb desenvolupament de videojocs de l'Institut Obert de Catalunya.

19 d'abril - A l'educació

• Concurs Lletra a lletra d'Esparreguera

17.30 h a la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera

Novena edició del tradicional concurs de lletrejar de Plataforma per la Llengua a Esparreguera. Estan convocats a participar-hi tots els alumnes de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO dels centres educatius d'Esparreguera.

​20 d'abril - A la justícia i l'acollida lingüística

• Jornada sobre l'ús del català a la justícia

A les 12 h a la seu de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Sabadell

El programa de la jornada és una xerrada de la directora de Plataforma per la Llengua, Rut Carandell, sobre el projecte de síndic de drets lingüístics de l'entitat, i el lliurament de premis del IV Concurs de Microrelats en català organitzat per la Comissió de Llengua Catalana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Sabadell.

• Guirigall exprés. Vine a parlar català!

A la Sala Taller Gran del Centre Cívic Ateneu Fort Pienc (Barcelona)

L'activitat consistirà en converses curtes de pocs minuts on els participants hauran de respondre a preguntes de tota mena. Entre conversa i conversa, els participants canviaran de taula i de parella (ensenyant o aprenent) per tal de parlar amb el màxim de persones possible. L'activitat estarà amenitzada per l'actuació del violoncel·lista Manu Fusta. Inscriu-vos-hi aquí.

21 d'abril - Al nostre dia a dia

• Xerrada: cal fer teràpia lingüística?

A les 19 h a la Biblioteca de Cerdanyola del Vallès

Xerrada a càrrec de Míriam Martín Lloret, que aportarà una mirada en positiu sobre la situació de la llengua  a partir del seu llibre "Teràpia lingüística".

22 d'abril - A les xarxes socials

• Recomana un llibre per Sant Jordi

Tot el dia, en línia

Tria un llibre en català per recomanar i publica-ho a les xarxes socials amb l'etiqueta #DestacaUnLlibre per escalfar motors per la diada de Sant Jordi. Fem veure que la literatura en català està més viva que mai!

23 d'abril - diada de Sant Jordi

• Vivim la diada de Sant Jordi a peu de carrer

Tot el dia a diversos punts del territori

- Sitges: parada de llibres i roses a l'espai per entitats.

- Vilanova i la Geltrú: punt informatiu a l'espai per entitats. Vine a conèixer les nostres campanyes!

- Sabadell: hi podreu trobar el Síndic de Drets Lingüístic. Acosta't a la parada amb la teva queixa o el teu dubte i t'assessorarem!

- Perpinyà: podràs trobar la parada de Plataforma per la Llengua a l'Avinguda Lluís Torcatis, 76.

A Barcelona ens podreu trobar a l'encreuament entre el C. Rosselló i Rambla Catalunya, i comptarem amb la presència d'autors que signaran els seus llibres. Els horaris son els següents:

DEFENSA AMB NOSALTRES LA LLENGUA A LA SETMANA PEL CATALÀ: T'HI ESPEREM!