Xerrada als alumnes de primer de batxillerat de l’institut

El dimecres 3 de març al migdia va tenir lloc una xerrada per presentar la campanya "A la universitat en català!" als alumnes de batxillerat de primer curs a la biblioteca de l'institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar. La ponent va ser la Teresa Casals de l'àrea d'educació de la Plataforma per la Llengua, autora de la guia universitària "Què és això del català?". Està previst que durant la tercera avaluació siguin el alumnes de segon els que rebin aquesta xerrada informativa sobre el català a la universitat.

La campanya organitzada per la Plataforma per la Llengua i els principals sindicats d'estudiants pretén aconseguir que el català ocupi a les universitats el lloc que li correspon tant a l'administració, com a la docència, a la recerca i als programes d'intercanvi. Hi tenim dret. Els promotors de la campanya volen que l'alumnat universitari i la ciutadania en general s'impliqui amb l'objectiu d'impulsar l'ús social de la nostra llengua, la millora del seu estatus legal i per contribuir a desvetllar la consciència lingüística a la societat perquè el català constitueixi un factor clau per a l'emancipació cultural i personal. Els alumnes que van voler van donar suport a la campanya omplint una postal que es va introduir en una urna que anirà voltant per els diferents actes que organitzem la territorial del Maresme a diferents pobles i ciutats de la comarca per recollir el recolzament tant d'estudiants com de la ciutadania en general.