La campanya «Digues bon dia!» de Plataforma per la Llengua arriba ara a Mataró, de la mà del grup local de l'entitat i l'associació NEM Negoci Empresa Mataró, amb l'objectiu de fomentar el català als comerços i en les relacions amb els clients, i fer complir la normativa en matèria de consum.
En el marc de la campanya, es visitaran establiments comercials, se'ls repartiran fulletons informatius sobre els drets dels consumidors i els deures lingüístics dels comerços, i, en el cas dels establiments lingüísticament responsables, se'ls oferiran adhesius i bosses reutilitzables de compra perquè s'identifiquin com a establiments garants dels drets lingüístics.
-
Defensa els drets lingüístics dels consumidors amb nosaltres: fes-te soci de Plataforma per la Llengua en 3 minuts!
Mitjançant «Digues bon dia!», es recorda als establiments que, d'acord amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, aquests tenen deures en matèria de retolació, atenció als clients i usuaris, oferta de serveis i documentació. Si no respecten els drets lingüístics dels clients, poden ser amonestats amb multes administratives de fins a 10.000 euros.
A Mataró, «Digues bon dia!» es durà a terme amb l'associació NEM Negoci Empresa Mataró, una entitat que sorgeix de l'antiga Unió de Botiguers del municipi, que inclou comerç, restauració i empresa. El NEM compta amb més 300 negocis associats de diversos barris de la ciutat, amb una important concentració d'establiments al centre.
Altres municipis on la campanya està en funcionament
Amb la col·laboració d'activistes d'arreu de Catalunya, la campanya també ha arribat, darrerament, a municipis com Palafrugell i Sant Sadurní d'Anoia. A més, de la mà del grup local de Plataforma per la Llengua a Girona - ADAC i de persones sensibilitzades amb l'ús del català, la campanya va arribar a Salt el cap de setmana del 8 i 9 de març.
Més enllà del comerç, i per catalanitzar el paisatge lingüístic del país, l'entitat també impulsa la campanya Radars lingüístics, per recollir incompliments en la normativa lingüística. Es tracta d'una campanya que enguany també es durà terme i que farà crides específiques per àmbits concrets. Alguna de les crides serà també per detectar incompliments en matèria de retolació als comerços.