Lo duo alguerés Gionta i Riccardo s’és exhibit en concert durant la XI Jornada Algueresa a la Universitat Catalana d’Estiu

Lo duo vencidor de l'edició del 2023 del CantAlguer ha presentat les cançons de l'EP "Quan miraves a lluny" de propera publicació

Mauro Mulas i Irene Coghene, delegat i exdelegada de Plataforma per la Llengua a l'Alguer, han participat a l'XI Jornada Algueresa amb una conferència sobre l'autor d'un dels primers textos d'epidemiologia en català, Quinto Tiberio Angelerio, i la pesta algueresa

Aquest dijous 22 de agost Gionta i Riccardo, duo alguerés vencidor de la segona edició del CantAlguer - Concurs per joves cantautors de l'Alguer, se són exhibits durant la XI Jornada Algueresa a la Universitat Catalana d'Estiu a Prada de Conflent (Catalunya Nord). Lo concert, en programa a l'amfiteatre del Liceu Renouvier, ha vist la participació de més de dues-centes persones de públic.

Lo CantAlguer, ideat de Claudio Gabriel Sanna i organitzat de Plataforma per la Llengua, entre los premis, ufri la producció de un EP i lo concert a la UCE a dins de la Jornada Algueresa, organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, que amb la mateixa Fundació Universitat Catalana d'Estiu, és col·laboradora del concurs. La finalitat és de fer creixir la cançó algueresa entre les noves generacions i donar la possibilitat de fer-li tendre un públic catalanoparlant més ampli, per això compta de col·laboradors com Enderrock, la revista catalana de referiment, i d'enguany del Centre Cultural Antoni Nughes - Escola de Alguerés.

Lo duo alguerés doncs ha presentat en anteprima l'EP "Quan miraves a lluny", un recull de temes de pop modern fet amb piano i veu s'inspira en la música de Coldplay i siguerà publicat a l'autunjo 2024.

La XI Jornada Algueresa, començada al maití, ha vist la conferència intitulada 'L'extraordinària modernitat del metge Quinto Tiberio Angelerio i la pesta algueresa', a cura del delegat de Plataforma per la Llengua a l'Alguer, Mauro Mulas, e l'ex-delegada de l'associació, Irene Coghene.

Altro important moment amb la projecció del documentari Los Tupamaros de l'Alguer de Roger Cassany i Claudio Gabriel Sanna, vencidor del primer premi del concurs Arrés és, per la secció professionistes.

Per la tercera edició del CantAlguer, Concurs per Joves Cantautors de l'Alguer, són encara obertes les inscripcions, amb la possibilitat de presentar les candidatures fins al 29 de setembre. Les informacions i regulament se poden consultar a la web www.plataforma-llengua.cat/cantalguer