Notícies ← Altres notícies

«La veu que creix»: 30 anys defensant els drets lingüístics i treballant per poder viure plenament en català

Plataforma per la Llengua engega una campanya per commemorar les tres dècades de feina en defensa i promoció de la llengua catalana
 
«La veu que creix» vol fer valdre la figura dels socis i voluntaris, aquelles persones que lluiten pel català arreu del domini lingüístic i que permeten que l'entitat pugui dur a terme les campanyes i accions
 
L'entitat ha obert un web on es poden veure els testimonis de socis, recuperar les accions i campanyes més exitoses, descarregar-se cartells històrics i veure en què es treballa ara
 
També es podrà participar en el sorteig de quatre samarretes del Futbol Club Barcelona per commemorar els 30 anys de Plataforma per la Llengua

«La veu que creix» és la nova campanya de Plataforma per la Llengua per commemorar els 30 anys de feina de l'entitat per poder viure plenament en català i per defensar els drets lingüístics dels catalanoparlants. Els protagonistes en seran els socis i voluntaris, aquelles persones que han lluitat i lluiten per normalitzar la llengua. En aquest sentit, l'entitat ha parlat amb diferents socis perquè expliquin el valor de formar part de l'entitat i exposin com veuen la situació del català actualment. Al llarg d'aquests 30 anys, són moltes les persones que han participat activament amb l'organització arreu dels territoris de parla catalana. Gràcies a elles, l'entitat ha pogut créixer i lluitar amb més força que mai. Un bon exemple de tota aquesta feina són les accions més exitoses i rellevants, que es poden trobar al portal web dels 30 anys.
 
Aquests èxits són només un petit exemple de tota la feina feta durant aquests anys, i és per això que l'entitat posa al servei de tothom que ho vulgui els cartells més emblemàtics de la seva trajectòria. La digitalització d'aquests materials gràfics permet poder fer un recorregut per la història de l'entitat i tenir una visió global dels àmbits en què ha incidit Plataforma per la Llengua.

A la commemoració dels 30 anys s'han volgut sumar diverses personalitats i entitats que, mitjançant vídeos o missatges a les xarxes socials, han felicitat Plataforma per la Llengua per aquests anys de dedicació a la defensa del català. Una de les organitzacions que ha felicitat l'entitat ha estat el Futbol Club Barcelona, amb qui Plataforma per la Llengua treballa contínuament per tal de potenciar l'ús del català dins del club. De fet, el Barça ha obsequiat l'entitat amb quatre samarretes commemoratives dels 30 anys ―dues de l'equip femení de futbol, i dues més del masculí― per tal que es puguin sortejar en el marc d'aquesta campanya.

 Les imatges gràfiques de «La veu que creix» han estat fetes pel fotògraf Jordi Borràs, que ha ajudat a dotar aquesta campanya d'un caràcter juvenil i alegre, que mostra la diversitat de totes les persones que conformen Plataforma per la Llengua, i sense les quals no seria possible fer tota la feina que es fa.
 
En aquest sentit, és important tenir en compte que els socis i voluntaris són el múscul representatiu que dona força a Plataforma per la Llengua davant dels governs, les empreses i les organitzacions amb les quals l'entitat treballa i negocia per aconseguir fer avançar els drets lingüístics. A més, la gran majoria dels recursos econòmics de l'entitat venen dels socis. Gràcies a ells es poden impulsar centenars d'accions cada any i fer de la llengua l'element vertebrador d'una comunitat que es vol lliure i digna com vol ser-ho qualsevol altra.

Tres dècades defensant la llengua catalana
 
Plataforma per la Llengua arriba als 30 anys d'història, tres dècades dedicades incansablement a la defensa dels drets dels catalanoparlants. Milers de persones han participat en els èxits de l'entitat aquests anys, i han fet del compromís respecte al català el motor que ha impulsat totes les seves accions i campanyes. Des de l'activisme a peu de carrer, la feina en l'àmbit institucional, l'acompanyament de les víctimes per discriminacions lingüístiques, el treball d'arrelament per fer del català una llengua transversal a la societat, la defensa del català a l'escola, la construcció d'un sector audiovisual i cultural en llengua catalana fort, i la insistència a assolir que el sector empresarial sigui respectuós lingüísticament, Plataforma per la Llengua ha fet una feina ingent per la llengua i pels territoris de parla catalana.
 
Durant aquests anys, l'entitat no ha parat de créixer i cada vegada són més els socis que s'han afegit a la principal entitat en defensa del català. En aquests moments, Plataforma per la Llengua té més de 26.000 socis, una xifra rècord. Aquest fet demostra el prestigi i la confiança que transmet l'entitat entre bona part dels catalanoparlants, que la consideren una eina imprescindible per garantir la bona salut i el creixement de la llengua.
 
Tanmateix, el futur és ple de reptes, alguns de vells i altres de nous. Per això, Plataforma per la Llengua vol aprofitar la commemoració d'aquests 30 anys per fer una crida a tota la ciutadania perquè faci un pas més i ajudi l'entitat a fer-hi front. Cal ser conscients que la llengua catalana està patint un clar retrocés en diversos àmbits i territoris, amb governs obertament hostils amb la llengua, principalment a les Illes Balears i al País Valencià on, de fet, Plataforma per la Llengua està centrant bona part dels esforços (la campanya «La llengua no es toca» n'és un bon exemple).
 
Un dels altres grans reptes que afronta l'entitat actualment és l'ús social de la llengua entre els joves. Plataforma per la Llengua va ser dels primers actors a fer un crit d'alerta per la caiguda en l'ús del català als centres escolars, una preocupació que va constatar amb dades a partir de diversos estudis sociolingüístics als patis d'escoles i instituts. Aquests informes, que van tenir un impacte notori, han forçat les institucions a comprometre's a promoure la llengua entre els més joves, i l'entitat també fa anys que té aquest col·lectiu a la diana dels seus eixos d'acció. En aquest sentit, enguany s'organitzarà la tercera edició de SAGA, saló del gaming, i al País Valencià, per exemple, s'ha impulsat El Mood, una revista digital transmèdia que vol ser referent entre el públic juvenil.
 

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin