Analitzem l’ús social del català al segon Seminari dels valors de la societat catalana d’avui

Plataforma per la Llengua va participar en la segona edició del Seminari dels valors de la societat catalana d'avui, que va tenir lloc el 3 i 4 de maig al Monestir de Montserrat

El secretari de l'entitat, Francesc Marco, va fer èmfasi en la necessitat d'enfortir l'ús social del català, especialment en l'àmbit juvenil i digital, per tal de revertir l'actual emergència lingüística

El divendres 3 de maig a les 18 h al Monestir de Montserrat, Plataforma per la Llengua va participar en el segon Seminari dels valors de la societat catalana d'avui, jornades organitzades per la Fundació Occitano Catalana i la Universitat Catalana d'Estiu, amb el propòsit d'analitzar els principals reptes dels nostres dies: de l'urbanisme al canvi climàtic, passant per la vitalitat de la cultura popular i tradicional i el moment actual de la llengua catalana.

En aquest marc, el secretari de l'ONG del català, Francesc Marco, va exposar l'actual situació d'emergència lingüística en la qual es troba el català tot argumentant la necessitat d'esmerçar esforços a enfortir l'ús social de la llengua, especialment en l'àmbit juvenil i els nous hàbits de consum digitals.

Així mateix, a la ponència de llengua, Francesc Marco va emplaçar les institucions públiques i la societat civil, així com el conjunt de parlants, a fer passos ferms per aconseguir fer avançar el català en tots els àmbits. En aquesta mateixa línia, es va fer èmfasi en la necessitat de treballar sempre pensant en el conjunt dels territoris de parla catalana, de Salses a Guardamar i de Fraga a l'Alguer.

Associacionisme i món acadèmic

Juntament amb Plataforma per la Llengua, també van participar en el Seminari -coordinat per l'enginyer Joan Amorós i el catedràtic Jordi Casassas a l'abadia benedictina- representants vinculats al Col·legi de Metges de Barcelona, l'Ens de l'Associacionisme Cultural Català, la Federació d'Ateneus de Catalunya, el Centre d'Estudis Demogràfics, la Federació de Passions de Catalunya, la Tribuna Joan Carrera, FemVallès i la Fundació Catalunya Cultura, entre altres entitats i institucions.