Aquest diumenge tornen a l’Alguer les celebracions de Sant Joan de la Porta Llatina

Les celebracions s'obriran diumenge a les 18h en la sala de conferències de Sant Francesc amb el salut de les autoritats i les associacions

Sant Joan de la Porta Llatina és observada en ciutat per sèculs i recuperada l'any 2022 per voluntat de l'Obra Cultural de l'Alguer i Plataforma per la Llengua

Les celebracions de l'edició de enguany de Sant Joan de la Porta Llatina s'obriran diumenge 5 de maig a les 18:00 en la sala conferències de Sant Francesc, amb el salut de les autoritats i dels representants de les associacions organitzadores: Giuseppe Tilloca, president de l'Obra Cultural de l'Alguer, i Mauro Mulas, delegat de la Plataforma per la Llengua a l'Alguer. La festivitat celebra la victòria dels algueresos durant lo tentativo de ocupació de la ciutat del 1412, de part de les tropes del Vescomte de Narbona, i és observada en ciutat per sèculs i recuperada l'any 2022 per voluntat de l'Obra Cultural de l'Alguer i Plataforma per la Llengua.

Després del salut de les autoritats, és prevista la conferència temàtica de la mestra valenciana Oreto Domènech Masià, intitulada El cosmos femení a les rondalles valencianes, i a seguir lo contacontes de rondalles valencianes a càrrec dels minyons i minyones de l'institut de secundària l'Estació d'Ontinyent i la lectura de rondalles alguereses a cura de l'Escola de Alguerés-Centre Cultural Antoni Nughes. Tancarà la tardada Àngel Maresca que mos presentarà una rondalla cantada.

Dilluns 6 de maig, a les 18.00 en la sala conferències de Sant Francesc, Carlo Sechi, director de l'Obra Cultural de l'Alguer, obrirà la tardada amb la introducció a la festa, a seguir l'activista cultural Pere Lluís Alvau interpretarà Les Cobles de la Conquista dels Francesos. Tancarà la primera part de la programació Mauro Mulas, delegat de la Plataforma per la llengua a l'Alguer, que presentarà l'estudi Les Cobles, element ritual del vot.

A les 19.00 al claustre de Sant Francesc tenguerà lloc la cerimònia del vot, amb l'execució del cant Tristes Erant Apostoli interpretat de la Coral Logudoro de Usini dirigida del mestre Dario Pinna. Seguirà la lectura de la Relació a cura del pregoner Pere Lluís Alvau i, a continuació, l'execució de Les Cobles de la Conquista dels Francesos, acompanyades de la Coral Logudoro de Usini (dir. Dario Pinna), i dels minyons de la Coral Mans Manetes (dir. Claudio Gabriel Sanna) amb les veus solistes de Claudio Gabriel Sanna, Franca Masu i Ester Formosa. Als instruments: Claudio Gabriel Sanna (guiterra llaüt), Paolo Zuddas & Tomborins de la Coral Mans Manetes  (percussions), Ricardo Cherchi i Viola Chiavetta (violes), i Nico Casu (tromba). Arranjament i música de Claudio Gabriel Sanna, direcció musical i artística de Dario Pinna i Claudio Gabriel Sanna.

A les 19.30 l'execució del cant continuarà de manera itinerant amb la participació dels Cavalls Cotoners de la Piccola Compagnia di Teatro, seguint lo següent itinerari: Carrer Major (via Carlo Alberto), carrer de la Mercet (via Roma), carrer de Les Arjoles  (via Simon), carrer del Quarter (via Gilbert Ferret), carrer del Bisbe (via Principe Umberto), plaça del Bisbe (Piazza del teatre).

A les 20.00 al Teatre Cívic Gaví Ballero, després dels saluts dels organitzadors, tenguerà lloc lo concert de la Coral Mans Manetes dirigida del mestre Claudio Gabriel Sanna. Als instruments: Claudio Gabriel Sanna (guiterra), Salvatore Maltana (baix), Paolo Zuddas (percussions), i Dario Pinna (violí). L'entrada és gratuïta.