Finalitza el termini de votacions dels 11ns Premis Martí Gasull i Roig

Plataforma per la Llengua anunciarà el dilluns 6 de maig qui dels tres finalistes (Camacuc, Dagoll Dagom o Quart Creixent) guanya el Premi Martí Gasull i Roig, i comparteix escenari amb Joan Vall Clara, Premi Especial del Jurat,  i Cèlia Espanya, Premi a la Innovació

La gala es farà al Teatre Poliorama de Barcelona i també es podrà seguir en directe al canal de YouTube de l'entitat

Plataforma per la Llengua ha tancat el termini de votacions per decidir qui ha de ser el guanyador de l'onzena edició dels Premis Martí Gasull i RoigProp de 4.000 persones han escollit el premiat entre la revista Camacuc, la companyia Dagoll Dagom i la llibreria Quart Creixent. Qui finalment s'emporti el guardó se sumarà a una llista de premiats que, de moment, integren Vilaweb, Ràdio Arrels, la revista Sàpiens, la Llibreria Catalana de Perpinyà, la cooperativa Som Energia, Catalunya Ràdio, la comunitat sikh de Catalunya, el grup Bon Preu, Escola Valenciana i l'Assemblea de Docents de les Illes Balears.

El guanyador s'anunciarà el dilluns 6 de maig a les 19 h en una gala que es farà al Teatre Poliorama de Barcelona. En aquesta gala també es lliurarà el Premi Especial del Jurat a l'editor Joan Vall Clara i el Premi a la Innovació a la creadora de continguts Cèlia Espanya.

El premi a Joan Vall Clara és un reconeixement a una trajectòria de més de quaranta anys dedicada a la promoció i defensa del periodisme en català, una tasca que ha desenvolupat tossudament. Vall Clara sempre ha reivindicat un periodisme pensat i fet en català, i amb una atenta mirada al conjunt de territoris del domini lingüístic.

D'altra banda, el jurat del Premi a la Innovació considera que la distinció a Cèlia Espanya contribueix a promoure-la com a referent comunicatiu d'èxit en català, amb l'objectiu final de confegir un aparador digital en la llengua catalana. El jurat vol fer èmfasi en la necessitat de consolidar referents lingüístics a les xarxes socials, imprescindibles perquè adolescents i joves concebin el català com una llengua que pot utilitzar-se plenament també en els espais de lleure i oci digital.

Tothom que vulgui assistir a la gala podrà sol·licitar les entrades en els pròxims dies, i per a qui la vulgui seguir, però no ho pugui fer presencialment, també es retransmetrà en directe a través del canal de YouTube

La gala d'enguany serà presentada per la comunicadora Bibiana Ballbè i el fil conductor serà la commemoració dels 30 anys de Plataforma per la Llengua. Tres dècades dedicades a defensar i promocionar incansablement la llengua arreu dels territoris de parla catalana.

Els Premis Martí Gasull i Roig

Els Premis Martí Gasull i Roig són una iniciativa de Plataforma per la Llengua per reconèixer la trajectòria i les accions de persones i entitats en la defensa i la promoció de la llengua catalana arreu del domini lingüístic o en l'àmbit internacional. Els guardons neixen el 2013 amb l'objectiu d'homenatjar la figura de Martí Gasull i Roig, un dels fundadors de l'entitat i un gran defensor de la llengua catalana, que va morir en una allau a l'Himàlaia el setembre del 2012. A títol pòstum, l'activista va rebre aquell mateix any la Creu de Sant Jordi que lliura la Generalitat de Catalunya i la Medalla d'Or al Mèrit Cultural de l'Ajuntament de Barcelona. Durant els gairebé dinou anys que va estar vinculat a Plataforma per la Llengua, va ser l'ànima ideològica i de dinamització de l'entitat, i una de les seves cares més visibles. En aquest període, l'ONG del català es va professionalitzar, va reinventar el seu discurs i va fer un salt endavant tant en projecció com en nombre de socis.