Un curtmetratge sobre la retrobada d’un grup d’amics per celebrar el carnaval guanya el premi de millor curt en català al concurs Lendemà

Amb aquest guardó, valorat en 300 euros, l'entitat pretén incentivar la participació de curts fets en català i ajudar els professionals emergents a treballar en aquesta llengua

La membre de l'executiva de Plataforma per la Llengua Susana Pérez ha format part del jurat encarregat d'escollir el curtmetratge guanyador

Lendemà és un concurs organitzat pels alumnes de l'Escola de Mitjans Audiovisual (EMAV) de Barcelona que desafia els participants a fer curts de 5 minuts en 72 hores

El film Alive ha estat el guanyador del premi que Plataforma per la Llengua atorga cada any al millor curtmetratge exprés en català en el marc del concurs Lendemà. És l'onzè any consecutiu que l'entitat col·labora en aquest certamen organitzat pels alumnes de l'Escola de Mitjans Audiovisuals (EMAV) de Barcelona, que enguany arriba a la 20a edició. Els participants disposen de 72 hores per fer un curtmetratge de cinc minuts. La membre de l'executiva de Plataforma per la Llengua Susana Pérez ha format part del jurat encarregat d'escollir el guanyador del premi de 300 euros.

Alive és un curtmetratge amb direcció i guió de Xavi Blanco, que explica la història d'uns amics que es retroben en una festa per celebrar el carnaval a casa d'un d'ells. Allò que comença com una celebració acabarà de la manera més inesperada.

Amb aquest guardó, l'entitat pretén incentivar la participació de curts fets en català i ajudar els professionals emergents a treballar en aquesta llengua. Enguany, deu de les divuit pel·lícules amb diàleg que s'han presentat al concurs han estat totalment en català; dues més, bilingües en català i castellà. De les sis finalistes, dues han estat en català, i una, en castellà i català. L'entrega de premis s'ha fet aquest divendres, 9 de febrer, a la tarda, i Susana Pérez ha estat l'encarregada d'anunciar-ne el guanyador.

El concurs Lendemà és obert a tothom i proposa elaborar un curtmetratge de cinc minuts en 72 hores (un cap de setmana), amb algunes condicions especials. En aquesta 20a edició del concurs es van situar dues premisses: la primera imatge havia de ser un pla aberrant i, a més, s'havia d'incloure una escena il·luminada únicament amb una espelma.