Plataforma per la Llengua inaugura una nova seu a l’Alguer amb l’objectiu de multiplicar l’activitat en desfensa de l’alguerés

Los actes de la inauguració del nou local són escomençats ahir a la nit amb un concert de la Coral Mans Manetes al PocoLoco i són culminats aqueix maití amb el tall de la cinta inaugural on han participat desenes de persones.

Òscar Escuder, president de Plataforma per la Llengua, ha posat l'accent a damunt de  la importància de tendre un local nou a l'Alguer per posar-lo en reda amb els altros territoris de llengua catalana

Aquest dissabte, 10 febrer, a migdia, Plataforma per la Llengua ha inaugurat la seu nova de l'Alguer. La cerimònia ha tengut la presència d'Òscar Escuder, Mireia Plana i Rut Carandell, respectivament president, vicepresidenta i directora de l'entitat. Los actes de inauguració del local són estats oberts ahir a la nit amb un concert de la Coral Mans Manetes al restaurant Poco Loco.

El concert de la Coral Mans Manetes

Aquest matí, a les h 11.30, desenes d'algueresos se son reunits davant del nou local, al n.44 del carrer de Pa i Aigua (via Ardoino). La cerimònia d'inauguració del local s'és oberta amb les paraules de Mauro Mulas, delegat de Plataforma per la Llengua a l'Alguer, que ha volgut recordar los deu anys de treball per la llengua fets a l'Alguer de part dels socis i voluntaris, un treball que compta "desenes de campanyes, projectes i idees, realitzades en manera inclusiva, oberta i participativa". Mauro Mulas ha recordat també la col·laboració amb l'Obra Cultural de l'Alguer, un acordiu mutu que ha ofert la possibilitat de "donar més concretesa a l'acció en favor de la llengua".

Oltres socis i voluntaris, un regraciament especial és anat a Irene Coghene, precedent delegada de l'entitat, per deu anys "cara i motor" de Plataforma per la Llengua a l'Alguer.

Inauguració de la nova seu de l'Alguer

Òscar Escuder, president de l'entitat, també és intervingut posant l'accent a damunt de  la importància de tendre un local nou a l'Alguer per posar-lo en reda amb els altros territoris de llengua catalana. Pel president de l'entitat, és important que tot los  parlants s'entenguin de una mateixa comunitat lingüística formada de més de deu milions de persones. Després, Giuseppe Tilloca, president de l'Obra Cultural de l'Alguer, ha recordat la importància de unir les forces entre diferents entitats en desfensa del català, per obtendre més resultats en tema de revitalització de l'alguerés.

La cerimònia és acabada amb una exposició fotogràfica enllestida en la nova seu, "2013-2023: Deu anys de Plataforma per la Llengua a l'Alguer".

La nova seu de Plataforma per la Llengua a l'Alguer

A partir de avui, los espacis inaugurats se convertiran en un centre operativo on vengueran coordinades totes les activitats de la  Plataforma per la Llengua de l'Alguer, començant de la Festa de Sant Joan de la Porta Llatina que tenguerà lloc la primera setmana de maig.

Així, los espacis de propietat de la Plataforma per la Llengua,  en comunicació física  amb els locals adibits a biblioteca, anigueran ampliant les possibilitats dels utents. De qui a poc és previst un intervent de modernització de la Biblioteca Catalana, gràcies a la generositat de més de 900 persones de tot lo domini lingüístic que han respost a la campanya de donacions Salvem la Biblioteca Catalana de l'Alguer, que per l'ocasió ha aconseguit  un notable resultat, recollint més de 37.000 euros.

• Si vols que continuem normalitzant la llengua arreu del domini lingüístic, fes pinya amb els més de 26.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!