Lo 6 de gener torna la festa de Les Estrenes, Dia dels Tres Reis

Plataforma per la Llengua organitza la festa per minyons i minyones de totes les edats amb els grups scout algueresos que fan part del Projecte 4Vents

Lo pròxim dissabte 6 de gener torna la festa de les Estrenes, Dia dels Tres Reis, organitzada de la delegació local de la Plataforma per la Llengua amb els scouts del Projecte 4 Vents.

L'estrena és un regal fet en ocasió de la Festa dels Reis d'Orient que tradicionalment portaven los dons. A l'Alguer los més petits aguarden los menuts, donats dels més grans amb una taronja, a la qual són fets talls. La finalitat de la manifestació és mantendre viva aqueixa festa, que ha acompanyat generacions de algueresos, amb una atenció particular a la llengua catalana de l'Alguer.

De les hores 10:30 fins a les 13:00, los voluntaris de l'associació distribuiran gratuïtament les taronges i la primera estrena. L'activitat siguerà acompanyada de l'animació musical de Àngel Maresca, Lo Barber, amb un repertori de cançons tradicionals alguereses i catalanes lligades al Nadal i a la Festa dels Tres Reis.

Col·laboren i participen a la manifestació los grups scout Agesci Alghero 2 i Alghero 4, que fan part del Projecte 4 Vents, que donaran vida als jocs tradicionals, com jocs amb la corda, baldúfola, peu cossu i tants altros.

Minyons i minyones de totes les edats, veniu a prendre la vostra taronja! Vivim la tradició.

La manifestació és gratuïta i fa part del calendari del Cap d'Any de la Fundació Alghero i del Municipi de L'Alguer i té lo patrocini de l'Ofici de l'Alguer de la Delegació del Govern a Itàlia.