Repartim més de 19.000 cartes en valencià als Reis d’Orient entre més d’un centenar d’escoles

113 escoles d'arreu del País Valencià s'han acollit a la tradicional iniciativa de Plataforma per la Llengua i milers d'infants podran fer arribar els seus desitjos en valencià als Reis d'Orient

També s'han acollit a la iniciativa escoles d'Oriola i de Benejússer, poblacions de predomini lingüístic castellà que podrien passar a ensenyar valencià només com a optativa si prospera la modificació de la LUEV

Plataforma per la Llengua ha fet arribar més de 19.000 cartes als Reis d'Orient a 113 escoles d'arreu del País Valencià. Durant sis anys, la iniciativa ha arribat a milers d'alumnes dels primers cursos de primària, que han pogut treballar l'expressió escrita en valencià a partir d'una activitat significativa com és la de redactar una carta als Reis.

La iniciativa de les cartes ha tingut aquest any una acollida extraordinària, amb la petició de 19.741 cartes per part dels centres educatius. S'han rebut comandes de tot el País Valencià: n'han sol·licitat escoles de l'Alacantí, l'Alcalatén, l'Alcoià, el Baix Maestrat, el Baix Segura, el Camp de Morvedre, el Comtat, la Costera, la Foia de Castalla, l'Horta, la Marina, la Plana, la Ribera, la Safor, la Vall d'Albaida i el Vinalopó.

Entre aquestes escoles, n'hi ha tres de la ciutat d'Oriola i una altra de Benejússer (oficialment i en castellà Benejúzar), en la comarca del Baix Segura, zones de predomini lingüístic castellà. Aquest fet és realment important, ja que demostra que hi ha hagut una certa normalització de la llengua en aquest territori, malgrat els intents del Consell per modificar la Llei d'ús i ensenyament del valencià (LUEV) per eximir de l'ús de la llengua pròpia l'alumnat dels territoris de predominança castellana.

Les cartes són un material elaborat per Plataforma per la Llengua, que permet als xiquets fer arribar els seus desitjos als Reis d'Orient i incorpora sempre, perquè s'inclou en el disseny, una petició final de poder jugar en valencià. Aquest material, de fet, s'emmarca també en les accions de l'entitat per a reivindicar jocs i joguines en la llengua pròpia.