La web Desdelsofà.cat celebra el segon aniversari en un acte a la llibreria Ona de Barcelona

L'acte serà el dijous 21 de desembre a les set de la tarda a la llibreria barcelonina, amb el títol Evolució i reptes del català a les plataformes

Hi participaran la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Natàlia Garriga; la vicepresidenta de Plataforma per la Llengua, Mireia Plana; el president de Doblatge Unida de Barcelona (DUB), Roger Isasi, i el creador del projecte Desdelsofà.cat, Àlex de la Guia

Plataforma per la Llengua impulsa la campanya #PlayAlCatalà de la mà de Desdelsofà.cat per difondre les estrenes i els clàssics disponibles en català

En el marc de la campanya #PlayAlCatalà, el dijous 21 de desembre a les set de la tarda, la web Desdelsofà.cat, amb col·laboració amb Plataforma per la Llengua i la llibreria Ona, organitza l'acte Evolució i reptes del català a les plataformes.

L'acte comptarà amb les intervencions de la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Natàlia Garriga; la vicepresidenta de Plataforma per la Llengua, Mireia Plana, l'actor de doblatge i president de DUB (Doblatge Unida de Barcelona), Roger Isasi, i el creador de la web Desdelsofà.cat, Àlex de la Guia. L'esdeveniment compartirà la feina que s'ha fet aquests anys per part de les institucions, l'activisme, el sector del doblatge i la web desdelsofa.cat, i cercarà conscienciar i mostrar els reptes que té al davant la llengua catalana en l'audiovisual.

L'acte serà conduït per la presentadora del programa Popap de Catalunya Ràdio, Mariola Dinarès, i acabarà amb el monòleg de l'actor, humorista i creador de contingut català Albert Roig (@alroig).

Abans del monòleg d'Albert Roig, es farà el joc de les frases de pel·lícules que es fa cada setmana al canal de Twitch de Desdelsofà.cat, però aquest cop en format presencial. El guanyador del concurs obtindrà un val de regal de 50 € a la llibreria Ona i una subscripció anual a Filmin.

#PlayAlCatalà impulsa el català a les plataformes audiovisuals

Des del passat mes de març, Plataforma per la Llengua impulsa la campanya #PlayAlCatalà de la mà de Desdelsofà.cat per difondre les estrenes i els clàssics disponibles en català, i sensibilitza de la importància de triar les versions en català a través dels canals de TikTok i les principals xarxes socials del portal.

A més de la difusió de vídeos setmanals i mensuals a les xarxes socials amb recomanacions i novetats de sèries i pel·lícules en català, l'acord ha permès generar vídeos curts amb influenciadors/influencers per animar al consum de continguts audiovisuals en català.