Publiquem el número 42 de la revista "La Corbella"

N'és protagonista l'oficialitat del català a la Unió Europea, amb un apartat que inclou diferents continguts, com ara un text del president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, i un altre de Marga Payola, coordinadora d'internacional de l'entitat

A més, l'entrevista d'aquest semestre és al fins a l'octubre relator especial de les Nacions Unides per als afers de les minories, Fernand de Varennes, que parla sobre el dret que té el català a esdevenir la 25a llengua oficial de la UE

La revista de Plataforma per la Llengua ja es pot consultar a través del web de l'entitat

La Corbella, la revista semestral de Plataforma per la Llengua, arriba al número 42. La publicació, que ja es pot consultar al web, i que arribarà aviat en paper a casa dels socis de l'entitat, té com a tema principal l'oficialitat del català a la Unió Europea. En aquest apartat, que obre l'edició d'aquest semestre, el president de l'entitat, Òscar Escuder, explica per què el català s'ha de convertir en la 25a llengua oficial de la UE. A més, Marga Payola, coordinadora d'internacional de l'entitat, parla de la feina que està fent Plataforma per la Llengua, mitjançant la campanya «Say Yes», per tal d'aconseguir l'objectiu. També s'hi pot trobar un article del membre de l'executiva Daniel Mundet que explica l'oportunitat històrica que té el català per esdevenir oficial.

També en relació amb l'oficialitat del català, l'entrevista principal d'aquesta Corbella és al fins a l'octubre relator especial de les Nacions Unides, Fernand de Varennes, amb qui es conversa sobre les llengües minoritzades i el dret que el català sigui oficial a la Unió Europea.

En aquesta edició de La Corbella també es pot llegir un article de la vicepresidenta de Plataforma per la Llengua, Mireia Plana, on reivindica la tasca que fa l'entitat als diferents territoris del domini lingüístic. De fet, la revista té espais dedicats a Catalunya, Catalunya del Nord, l'Alguer, les Illes Balears i el País Valencià.

Imatge

A més, també hi ha un espai dedicat al català i a les noves tecnologies, on el membre de l'executiva Àlex Hinojo aborda la qüestió de la digitalització completa del català des de diversos angles per comprendre'n millor la importància i l'impacte. En aquest mateix espai, Albert Cuesta, secretari tècnic de l'Aliança per la presència digital del català, explica la feina que està fent aquest col·lectiu, del qual Plataforma per la Llengua en forma part, per tal que la llengua catalana tingui en el món digital la visibilitat que li correspon per quantitat de parlants.

La 42a edició de La Corbella també dedica un espai especial a SAGA 2023, la segona edició del Saló del gaming, que s'ha celebrat el primer cap de setmana de desembre. A la revista es poden trobar els articles de Roger Baldomà i Susana Pérez, membres de l'executiva i de la comissió de videojocs de Plataforma per la Llengua.

A més, en aquesta edició s'inclou un resum de l'edició d'enguany de Semicercles, el seminari sobre lingüística organitzat per l'entitat, on es va parlar sobre les democràcies lingüístiques i el cas espanyol. Alhora, també hi ha un resum de l'InformeCAT 2023 i de l'Informe de discriminacions lingüístiques.

D'altra banda, la directora de Plataforma per la Llengua, Rut Carandell, felicita l'entitat per haver assolit la xifra de 26.000 socis per primera vegada en la seva història.

La Corbella és la revista de l'ONG del català, un dels principals mitjans de comunicació a través del qual l'entitat difon les seves activitats. S'hi inclouen notícies sobre les darreres campanyes impulsades i sobre els èxits assolits, articles d'opinió sobre diversos aspectes sociolingüístics, entrevistes i recomanacions d'interès.