Som guardonats a la Nit de les Revistes i la Premsa en Català pel nostre compromís amb la defensa i promoció de la llengua catalana

L'Associació de Publicacions Periòdiques en Català  (APPEC) va distingir Plataforma per la Llengua, la companyia teatral Dagoll Dagom i el pòdcast Gent de Merda amb el Premi Societat

Durant l'esdeveniment, que va fer-se al Museu Marítim de Barcelona, l'APPEC va reivindicar els seus valors fundacionals en el 40è aniversari en defensa de les publicacions en català

Plataforma per la Llengua participa actualment en la campanya "Més fortes que la censura", conjuntament amb l'APPEC i la Generalitat de Catalunya, per fer créixer les subscripcions a les revistes en català i fer-les arribar arreu del territori

L'Associació de Publicacions Periòdiques en Català va celebrar el dijous 30 de novembre la 23a Nit de les Revistes i la Premsa en Català, l'acte institucional de referència del sector que cada any reconeix la tasca i la trajectòria de les publicacions dels Països Catalans. En aquesta gala, Plataforma per la Llengua va rebre el Premi Societat per la seva feina i compromís en favor de la llengua catalana. El guardó el va recollir el president de l'entitat, Òscar Escuder.

L'entitat va ser reconeguda per la feina feta en defensa i promoció de la llengua catalana. L'ONG del català treballa arreu del domini lingüístic a través de delegacions territorials i grups locals a Andorra, Catalunya, la Catalunya del Nord, les Illes Balears, l'Alguer i el País Valencià, i ho fa des d'una perspectiva transversal: en l'àmbit cultural i audiovisual, en el sector socioeconòmic, en les universitats i l'educació, en les administracions i la justícia, i en l'acollida i l'arrelament lingüístic dels nouvinguts, entre altres àmbits d'actuació. L'entitat vetlla perquè es respecti el dret dels catalanoparlants a viure plenament en català i, alhora, perquè les diferents administracions públiques respectin aquest dret i treballin per fer del català una eina de cohesió social.

image

Plataforma per la Llengua va rebre el guardó de la mà del secretari de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Vila. La companyia teatral Dagoll Dagom i el pòdcast Gent de Merda també van ser premiats amb el Premi Societat.

A més, durant la 23a Nit de les Revistes i la Premsa en Català es van premiar dotze mitjans de comunicació. L'APPEC va lliurar el premi a millor publicació a Mètode, en la categoria de Revistes; a Gol Esports, en Premsa no diària; al Diari de Terrassa, en Premsa diària; i a lamira.cat, en Digital. A més, la distinció a millor reportatge va recaure en Sàpiens per a Quan érem negrers, en la categoria de Revistes; en El 9 Nou per a La liquidació de Càrniques Ausa, en Premsa; i en descobrir.cat per a Terra de mar, en Digital. Així mateix, la Nit va concedir el premi a millor disseny editorial a Temperatura, en la categoria de Revistes; El Ripollès, en Premsa; i Nació Polis, en Digital. D'altra banda, Catarsi, en la categoria de Revistes, i Som Rurals, en Premsa, van guanyar el premi a millor portada, una decisió presa a través de votació popular. L'APPEC també va voler commemorar la trajectòria del mitjà Món Econòmic pel seu 25è aniversari.

L'esdeveniment es va celebrar el Museu Marítim de Barcelona i va comptar amb una àmplia representació del sector comunicatiu dels Països Catalans i amb l'assistència de més de 300 persones.

"Més fortes que la censura"

Plataforma per la Llengua participa en la campanya conjunta amb l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) i la Generalitat de Catalunya per fer créixer les subscripcions a les revistes en català i fer-les arribar arreu del territori. La campanya, que també compta amb el suport la Federació Llull, porta per lema "Més fortes que la censura" i és la resposta a l'intent de censura de l'Ajuntament de Borriana (Plana Baixa), que aquest juliol va anunciar que retiraria de la biblioteca municipal sis revistes en català: El TempsSàpiensCamacucEnderrockLlengua Nacional i Cavall Fort.

La campanya està activa des de l'octubre i proposa que, per cada nou subscriptor a una publicació en català, l'APPEC regali una altra subscripció a una entitat cultural o educativa d'arreu dels territoris de parla catalana. L'objectiu és enfortir la llengua en el món de les revistes i ampliar el cercle social al qual arriben aquestes publicacions.

De fet, la Nit de les Revistes i la Premsa en Català, coincidint amb el 40è aniversari de l'APPEC, també va servir per refermar que l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català continua sent més necessària que mai en un context marcat per la censura que el govern de l'Ajuntament de Borriana, en mans de PP i Vox, va aplicar a diverses publicacions editades en català a la biblioteca municipal. En aquest marc, Plataforma per la Llengua va organitzar una concentració per denunciar la censura i defensar el dret a llegir lliurement en català.

• Vols ajudar-nos a defensar el català? Fes pinya amb els més de 26.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!

• Si vols que continuem treballant per defensar el català a través de les organitzacions internacionals, fes pinya amb els més de 26.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!