Josep Carreras demana a Itàlia que accepti el català com a llengua oficial de la Unió Europea

L'antic component d'Els Tres Tenors es dirigeix a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, en un nou vídeo de la campanya de Plataforma per la Llengua

Carreras recorda que la primera traducció de la Divina Comèdia en vers va ser al català, i demana a Meloni que accepti l'oficialitat d'una "llengua germana de l'italià"

El 12 de desembre, el Consell de la UE tornarà a debatre l'oficialitat, que, eventualment, es podria dur a votació

El tenor Josep Carreras entra en escena en la campanya per demanar l'oficialitat del català a la Unió Europea. En el marc de la campanya «Say Yes» de Plataforma per la Llengua, l'antic component d'Els Tres Tenors es dirigeix a la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, per demanar que Itàlia no veti el català a la UE.

Carreras, que s'expressa en italià, recorda que la primera traducció de la Divina Comèdia en vers va ser a la llengua catalana, i ho posa d'exemple per expressar la "llarga, íntima i innegable història compartida" entre catalans i italians. Carreras demana finalment a Meloni que accepti "una llengua germana de l'italià" a la família de llengües oficials de la UE.

El vídeo arriba poc després d'una picabaralla entre el ministre d'Assumptes Exteriors italià, Antonio Tajani, amb el govern de Pedro Sánchez.

Carreras se suma, així a la campanya de vídeos dirigits a països de la UE que du a terme Plataforma per la Llengua, en la qual han participat també la guanyadora de la Pilota d'Or, Aitana Bonmatí -que va fer una petició semblant a Finlàndia-, Pep Guardiola, Joan Laporta o Kilian Jornet.

El 12 de desembre, el Consell de la UE tornarà a debatre, i eventualment a votar, la proposta de fer oficial el català a partir de la nova proposta de reforma del Reglament 1/1958 que va presentar el govern espanyol el 13 de novembre i que restava pendent de documentació a aportar per part de la Comissió Europea.

Plataforma per la Llengua continua la campanya del «Say Yes»

Dijous passat, l'ONG del català va enlairar amb globus dues grans pancartes en què es reclamava l'oficialitat davant dels edificis del Consell de la UE i la Comissió Europea, aprofitant la reunió que van mantenir aquell dia els ministres que hauran de decidir sobre el català a Europa.

Les darreres setmanes, l'entitat ha publicat cada dia a les xarxes socials fotos de persones amb projecció pública que mostren un cartell de suport a la campanya «Say Yes». Entre d'altres, els periodistes Jordi Basté, Elisenda Carod, Nerea Sanfélix i Marc Giró; les cuineres Ada Parellada i Carme Ruscalleda; els cantants Lildami, Maria Hein, Julieta i Panxo de Zoo, i les actrius Clara Segura, Emma Vilarasau o Mont Plans.