Arriba la V edició de Memètika, la trobada de creadors de mems en valencià

La cinquena edició d'aquesta jornada organitzada per Plataforma per la Llengua se celebrarà el dissabte 25 de novembre a l'ETNO, el Museu Valencià d'Etnologia

Kalebarraka, Xufet, Valencianismes i Memes de la Valldigna són alguns dels protagonistes de Memètika 2023

La trobada anual de creadors de mems en valencià que organitza Plataforma per la Llengua, Memètika, arriba a la cinquena edició i ja té data: serà el dissabte 25 de novembre, i comptarà amb autors de referència com Kalebarraka, Xufet, Valencianismes o Memes de la Valldigna. L'edició d'enguany tindrà lloc a l'ETNO, el Museu Valencià d'Etnologia, que ha rebut aquest 2023 el Premi a Millor Museu Europeu de l'Any de l'European Museum Forum (EMF).

La jornada començarà a les 10:30 h amb una visita guiada a càrrec del director de l'ETNO, Joan Seguí, per l'exposició «No és fàcil ser valencià o valenciana», que oferix una visió de la societat valenciana des de la fi del món preindustrial fins als nostres dies. A continuació, Pau Picó, de Kalebarraka, farà una projecció de mems per parlar de les diferents temàtiques i de com ha evolucionat el format, i, tot seguit, el coordinador de la jornada, Carles López Cerezuela, presentarà l'Informe Memètika 2023

En l'edició de Memètika d'enguany, també hi assistiran creadors de mems com Som Gent Random, Horta Valenciana, la Nena Wapa Wapa, Memes la Safor, Rock a la Marina, Memes riberencs, Palestra, Peimpampum, Secta panca o Con la Iglesia hemos topacio. Durant la jornada, els participants faran mems sobre els continguts del museu.

La jornada té la voluntat de promoure el valencià a les noves formes de comunicació i, en concret, als mems, que s'han convertit en un fenomen viral i en un dels grans protagonistes del món digital. Aquestes creacions tracten l'actualitat política, els esports o la música en clau d'humor i de manera crítica. Plataforma per la Llengua contribueix així a promocionar la creativitat en valencià entre els joves i a normalitzar la llengua a les xarxes socials i en l'entorn digital.

Les inscripcions a la cinquena edició de Memètika ja s'han obert i es poden fer a través del formulari del web de l'entitat: https://www.plataforma-llengua.cat/memetika/