Ens afegim a la campanya per celebrar el centenari d’Estellés malgrat el veto del govern valencià

Plataforma per la Llengua s'afegeix a la campanya impulsada per la Coordinadora Pro Fundació Vicent Andrés Estellés per a celebrar el centenari del geni de Burjassot entre la societat civil

Diverses entitats, a més de particulars, s'uneixen a la campanya per reconéixer la figura del poeta valencià més important des d'Ausiàs March

Plataforma per la Llengua s'afegeix a la campanya llançada per la Coordinadora Pro Fundació Vicent Andrés Estellés per a celebrar el centenari del poeta Vicent Andrés Estellés (1924-1993), un cop constatat que la Generalitat Valenciana no destinarà ni un cèntim a aquesta efemèride. L'entitat pel valencià vol reconéixer així la figura del poeta de Burjassot, considerat el més important al País Valencià des d'Ausiàs March, i unirà esforços amb les entitats impulsores d'aquesta campanya, que pretén aglutinar totes les activitats que se celebraran per recordar-lo arreu del territori.

La campanya, batejada com a "Cent d'Estellés", disposarà d'un espai web específic per aplegar totes les activitats que s'organitzen i oferirà tota mena de material (literari, musical, educatiu, teatral, audiovisual i d'arts plàstiques) per retre-li homenatge.

La Coordinadora Pro-Fundació Vicent Andrés Estellés ha demanat a la societat civil que prenga partit "davant la situació política al País Valencià, gens favorable a reivindicar i homenatjar els nostres referents culturals", després que el conseller de Cultura de la Generalitat Valenciana, Vicente Barrera, es vantara de retirar les ajudes a qualsevol iniciativa vinculada a la figura del poeta

La iniciativa a la qual s'ha sumat Plataforma per la Llengua continua oberta al suport d'entitats i ciutadans, i els impulsors insisteixen que cal la implicació de tothom per aconseguir que el 2024 siga realment l'Any Vicent Andrés Estellés. Les entitats i les persones que vulguen sumar-se a la campanya poden fer-ho mitjançant el correu electrònic profundacioestelles@gmail.com.