Kilian Jornet demana al primer ministre suec que voti que sí a l’oficialitat del català a la UE

L'ultraatleta català participa en la campanya «SayYes» de Plataforma per la Llengua, en la qual ja han participat el president del Barça, Joan Laporta, l'actor Sergi López i l'entrenador Pep Guardiola, per demanar als estats que demà acceptin el català com a 25a llengua oficial de la UE

Kilian Jornet s'ha dirigit al primer ministre suec per demanar el vot favorable de Suècia a l'oficialitat del català a la Unió Europea

Kilian Jornet ha apel·lat al primer ministre suec, Ulf Kristersson, per demanar-li que el seu país voti a favor de l'oficialitat del català en la reunió del Consell d'Europa que s'ha de celebrar d'aquí a menys de 24 hores. Plataforma per la Llengua ha fet públic un vídeo de l'atleta català demanant a Suècia i, per extensió, a la resta d'estats membres de la UE, que votin que sí a reconèixer el català com a 25a llengua oficial. En el seu missatge, Jornet destaca, en suec, que el català és una llengua parlada per més de deu milions de persones i que s'ha d'afegir a les vint-i-quatre llengües que ja són oficials a la Unió.

El vídeo de Kilian Jornet s'afegeix als vídeos de la campanya «#SayYes» que Plataforma per la Llengua ha fet públics aquests últims dies. De moment, ja hi ha participat l'actor Sergi López, que s'ha dirigit al president de la República Francesa demanant-li el sí; el president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta, que s'ha dirigit al conjunt dels estats membres de la UE, i l'entrenador Pep Guardiola, que també ha demanat el vot afirmatiu de Suècia, després que aquest país hagi expressat públicament que té dubtes sobre l'oficialitat del català. El vídeo de Guardiola va tenir un fort impacte a la premsa sueca i internacional.

Plataforma per la Llengua continuarà mantenint contactes fins demà al matí amb els representants dels estats, com ha fet durant les tres darreres setmanes, perquè hi votin a favor, però considera que és l'Estat espanyol el responsable de la decisió que prengui finalment demà el Consell de la UE. De fet, avui, l'entitat ha mantingut una reunió d'urgència amb l'ambaixador permanent d'Espanya a la Unió Europea perquè disposi de tots els arguments polítics, jurídics i econòmics per fer que demà el català esdevingui la 25a llengua oficial de la UE.