Recordem Martí Gasull i Roig a la Setmana del Llibre en Català

L'escriptor i activista lingüístic Bernat Gasull publica El vuitè cel (Tushita, 2022), llibre en el qual homenatja el vessant muntanyenc del seu germà Martí Gasull i Roig, ànima i fundador de Plataforma per la Llengua

El llibre s'ha presentat el dissabte 16 de setembre a la Setmana del Llibre en Català en una taula rodona amb Bernat Gasull, Carme Forcadell i Enric Soler moderada per Francesc Marco-Palau

Aquest dissabte 16 de setembre a la tarda, la Setmana del Llibre en Català va acollir la presentació d'El vuitè cel (Tushita, 2022), el nou llibre del biòleg i activista lingüístic Bernat Gasull en el qual l'escriptor recull el vessant muntanyenc del seu germà Martí Gasull i Roig (Barcelona, 1969 - Manaslu, 2012), fundador i ànima de Plataforma per la Llengua.

L'acte, que va tenir lloc a l'escenari 1 de l'esdeveniment literari del Moll de Fusta de Barcelona, va comptar amb la participació de l'autor del llibre, Bernat Gasull; de l'expresidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell; i de l'editor de Tushita Edicions, Enric Soler; i va ser moderat per Francesc Marco-Palau, secretari de Plataforma per la Llengua.

Al llarg de la taula rodona es va fer èmfasi en la dualitat entre la passió de Gasull per l'excursionisme, l'alpinisme i la muntanya i la seva vocació activista a favor de la normalització de la llengua catalana, tot modernitzant el discurs i l'actuació del teixit associatiu a favor del català a través del Col·lectiu l'Esbarzer i Plataforma per la Llengua, entitats que va encapçalar.

De la mateixa manera, l'expresidenta del Parlament de Catalunya i actual membre de la junta executiva de l'ONG del català, Carme Forcadell, va destacar que, si bé el context polític i sociolingüístic ha canviat molt des de la dècada de 1990, quan va conèixer Gasull, avui continua sent necessari que tothom treballi en el seu dia a dia per fer del català la llengua comuna i de cohesió social.

Presentacions territorials

L'avançament editorial d'El vuitè cel es va donar a conèixer el 23 de setembre de 2022 en un emotiu acte de record a Martí Gasull i Roig, que va tenir lloc a l'auditori dels Lluïsos de Gràcia, amb un centenar d'amics i familiars d'en Martí, coincidint amb els deu anys de l'allau al Manaslu. En aquell acte, hi van participar Òscar Escuder, Maria Teresa Casals, Bernat Gasull, Jordi Manent i Francesc Marco-Palau.

Al llarg d'aquests mesos han estat diverses les presentacions del volum que han tingut lloc arreu de Catalunya, com les que han portat el llibre que mostra l'èpica muntanyenca de Martí Gasull a la Fira del Llibre de Muntanya de Vic, a la Sala d'actes de la Unió Excursionista de Catalunya (UEC) de Gràcia o a la llibreria Altair de Barcelona.