Reobrim la borsa de dinamitzadors dels grups de conversa

Tothom que hi estigui interessat s'hi pot apuntar omplint un formulari, i pot ajudar a fer arribar el català a aquells sectors de la població que no tenen l'hàbit de parlar-lo o que directament el desconeixen

Els grups de conversa també són una eina de cohesió social i ajuden a potenciar el sentiment de comunitat

Plataforma per la Llengua organitza, des de fa anys, cursos de dinamització lingüística per tal que les persones nouvingudes que no coneixen el català puguin desenvolupar-ne una millora, sobretot en l'oralitat.

Aquestes sessions són obertes a tots els públics. La majoria solen adreçar-se a famílies nouvingudes, en col·laboració amb els diferents centres educatius on estan matriculats els seus fills. Així, la millora en la competència oral repercuteix positivament en una comunicació més bona entre les famílies i la comunitat educativa. Alhora, el fet de dur a terme les sessions al mateix centre i en horari lectiu permet millorar la conciliació familiar.

Aquestes activitats no només ajuden a millorar les competències lingüístiques, sinó que també afavoreixen un sentiment de comunitat. Els assistents troben persones en situacions similars a les seves.

Si vols contribuir que cada vegada més gent conegui el català i s'hi pugui comunicar, apunta't a la borsa de dinamitzadors lingüístics. A mesura que anem tancant grups de conversa, anirem seleccionant voluntaris de la borsa segons la seva disponibilitat. Formar part de la borsa no et compromet a dur a terme l'activitat que et proposem; tot dependrà de la teva disponibilitat i les oportunitats de crear nous grups que vagin sortint.