Publiquem el número 41 de la revista “La Corbella”

En aquesta edició s'explica la importància de treballar per l'oficialitat del català a la Unió Europea, s'exposa el cas d'espionatge que ha patit Plataforma per la Llengua per part de l'Estat espanyol, s'inclou la campanya «Vota per la Llengua», es repassen diferents temes sobre l'esport i la llengua,  i  s'entrevista al president del Barça, Joan Laporta

La revista de Plataforma per la Llengua ja es pot consultar a través del web de l'entitat

La Corbella, la revista semestral de Plataforma per la Llengua, arriba al número 41. La publicació, que ja es pot consultar al web, i que arribarà aviat en paper a casa dels socis de l'entitat, té com a protagonista la relació que hi ha entre l'esport i la llengua. En aquest espai, es conversa amb Gerard Esteva, president de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), s'expliquen els compromisos als quals s'ha arribat amb el Futbol Club Barcelona per tal de millorar els usos lingüístics en el si de l'organització, s'exposa el conveni de col·laboració amb el club de rugbi a 13 de Perpinyà, els Dracs Catalans, i s'inclou un espai específic dedicat als jocs electrònics. En aquesta edició, també s'explica l'acció que Plataforma per la Llengua i el Barça van organitzar conjuntament al Palau Blaugrana per tal d'incentivar l'enregistrament de veus al Common Voice.

L'entrevista principal d'aquesta Corbella és al president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta, amb qui es conversa sobre la presència del català en el si del club i en tots els seus àmbits d'actuació. També es reflexiona al voltant de la tasca d'internacionalització del català que pot fer el Barça tenint en compte el seu abast mundial.

La Corbella dedica un espai especial a la campanya que està duent a terme l'entitat per aconseguir que el català sigui llengua oficial a la Unió Europea, i també s'endinsa en la trobada del grup de treball de nacions i minories sense estat, Non-Kin-State, de la xarxa europea FUEN, que es va fer a Altafulla. Repassa el cas d'espionatge que ha patit l'entitat darrerament i la denúncia interposada a Bèlgica contra l'Estat espanyol per aquest cas. La campanya «Vota per la Llengua», iniciada a les eleccions del maig d'enguany i que continua en marxa de cara a les eleccions generals del 23 de juliol, també hi té lloc. A més, es dedica un espai als drets dels consumidors.

La revista dedica un espai exclusiu als Plans d'actuació lingüística integral, un dels pilars de l'activitat de Plataforma per la Llengua. Es fa un repàs de cada àmbit geogràfic concret i, alhora, es repassen projectes concrets com els tallers de rap, el cicle de cinema a la fresca i els tallers per aprendre català.

També hi ha espai per recordar els principals actes organitzats per l'entitat aquest semestre, com ara la 10a edició dels Premis Martí i Gasull i els Premis Tísner de jocs en català. La nova Corbella també dedica, com sempre, unes pàgines a l'activitat territorial de Plataforma per la Llengua.

Pel que fa als articles d'anàlisi i d'opinió, en aquest número s'inclouen reflexions del president de l'entitat, Òscar Escuder; de la vicepresidenta, Mireia Plana, i de la directora, Rut Carandell, així com d'Enric Balaguer, Susana Pérez, Marga Payola, Maria Teresa Casals, Francesc Marco-Palau, Rosa Monforte, David Casellas, Enric Balaguer, Antoni Royo, Irene Coghene, Agustí Tola i Roger Torrents.

La Corbella és la revista de l'ONG del català, un dels principals mitjans de comunicació a través del qual l'entitat difon les seves activitats. S'hi inclouen notícies sobre les darreres campanyes impulsades i sobre els èxits assolits, articles d'opinió sobre diversos aspectes sociolingüístics, entrevistes i recomanacions d'interès.