Plataforma per la Llengua i els Dracs Catalans de Perpinyà organitzem el "Partit de la catalanitat" per primera vegada

Durant la jornada s'organitzaran un seguit d'activitats, actes i actuacions musicals per difondre la cultura i llengua catalanes

Aquests darrers dies, Plataforma per la Llengua ha sortejat entrades per tal que socis i simpatitzants puguin gaudir en directe d'aquesta jornada esportiva i cultural

El 18 de març passat, totes dues entitats van signar un conveni de col·laboració segons el qual els Dracs es comprometien a fer augmentar la presència del català al club

El dissabte 24 de juny, a Perpinyà, se celebrarà el "Partit de la catalanitat" que enfrontarà els Dracs Catalans contra els Leigh Leopards d'Anglaterra. El partit de rugbi a XIII, de la Superlliga europea, es disputarà a les 19 h a l'estadi Gilbert Brutus.

Plataforma per la Llengua i Dracs Catalans aprofitaran aquesta jornada esportiva per organitzar un seguit d'activitats, actes i actuacions musicals per difondre la cultura i llengua catalanes. Just abans del partit, a la rodalia de l'estadi, hi haurà una actuació dels Castellers del Riberal. A més, de 18 a 19 h, a la zona Guasch, hi haurà un concert de Julio Leone i el seu grup.

També es farà una dansa de gegants a càrrec de les colles geganteres dels Gegants de Perpinyà, la colla de Tuïr i la Colla Gegantera del Soler. El grup Els Clairanencs serà l'encarregat de posar-hi la música.

Ja un cop dins l'estadi, Aire Nou de Bao  farà una actuació castellera durant l'escalfament dels jugadors. A més, la Colla Sardanista jove "Colla sempre endavant" ballarà una sardana al ritme de Coti x Coti, de The Tyets.

D'altra banda, Plataforma per la Llengua, patrocinadora del "Partit de la catalanitat", farà un discurs de benvinguda, que anirà a càrrec del president de l'entitat, Òscar Escuder. Per cloure els actes previs al partit, la coral infantil de les escoles Sant Josep i Maintenon, amb Fred Jonca i Ramon Gual, interpretaran Els Segadors.

A la mitja part, el col·lectiu Aire Nou de Bao farà una volta al camp amb el seu Drac de Foc. I finalment, per acabar la jornada, Julio Leone i el seu grup faran un concert a la rodalia de l'estadi.

Diferents socis i simpatitzants de l'entitat podran gaudir en directe d'aquesta jornada esportiva i cultural, gràcies a les entrades que Plataforma per la Llengua va sortejar a través de les seves xarxes socials. D'altra banda, hi haurà una parada on s'hi trobaran materials sobre la feina que fa Plataforma per la Llengua, i tothom que s'hi apropi podrà participar en un sorteig de quatre jocs de taula per promoure el català de forma lúdica. Podeu consultar aquí les bases del concurs.

El partit es podrà seguir en directe i en català a Ràdio Arrels, gràcies al patrocini de Plataforma per la Llengua. Catalunya Ràdio també emetrà el partit a través de la pàgina web.

• Si vols que continuem treballant per promocionar el català a la Catalunya del Nord, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!

Plataforma per la Llengua i els Dracs Catalans uneixen forces per promocionar el català

El "Partit de la catalanitat" es pot celebrar gràcies a l'acord de col·laboració que totes dues organitzacions -Plataforma per la Llengua i els Dracs Catalans- van signar el 18 de març passat per promocionar el català al club de rugbi a XIII de Perpinyà. El president de l'entitat, Òscar Escuder, i el president del club de rugbi, Bernat Guasch, van escenificar l'acord en un sopar després del partit, que va enfrontar els Dracs al Hull Kingston Rovers d'Anglaterra.

A través d'aquest conveni, els Dracs es comprometien a fer augmentar la presència del català al club i a tractar la llengua de la mateixa manera que ho fan amb el francès i l'anglès, que són les altres llengües dels Dracs. En concret, l'acord compromet les dues entitats a actuar en set àmbits: l'estadi Gilbert Brutus, les entrades, la música dels partits, l'entorn digital del club, les relacions amb els altres territoris de parla catalana, la sensibilització dels jugadors i l'organització d'un partit "de la catalanitat" cada temporada.

Totes dues entitats continuaran col·laborant per fer augmentar la relació del club amb les institucions i la premsa de la resta dels territoris de parla catalana, i cada temporada organitzaran aquest partit "de la catalanitat", en el qual l'ús del català haurà de ser majoritari i les animacions estaran vinculades a la llengua i la cultura catalanes. Per tal de facilitar-ho, Plataforma per la Llengua també ajudarà els Dracs Catalans a organitzar una jornada anual de sensibilització sobre Catalunya Nord i el català amb els jugadors del club i les seves famílies.