El joc "Toca i posa" del Col·legi Valldigna de Simat de la Valldigna rep un accèssit a la vuitena edició del Concurs Tísner

El delegat de Plataforma per la Llengua al País Valencià, Antoni Royo, ha lliurat de regal el joc "Parauleja", a l'alumnat de l'aula de 5é de primària

El concurs està organitzat per Plataforma per la Llengua i hi han participat més de 1.600 alumnes del Principat, la Franja, el País Valencià i les Illes Balears

Els alumnes de cinqué de primària del Col·legi Valldigna de Simat de la Valldigna han aconseguit un accèssit a la vuitena edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català amb el joc "Toca i posa". La decisió es va fer pública el dissabte 27 de maig amb el lliurament dels premis del concurs, que van tenir lloc al Museu Marítim de Barcelona i van comptar amb més de 300 assistents. El delegat de Plataforma per la Llengua al País Valencià, Antoni Royo, ha visitat l'alumnat de Simat de la Valldigna i ha estat el responsable de lliurar-los el joc "Parauleja" de regal.

"Toca i posa" és un joc que vol millorar la lectura i l'escriptura en valencià, integrant també les persones cegues o amb discapacitat visual. En el joc cal formar 22 targetes,  que contenen paraules de quatre lletres, amb les 55 fitxes en relleu que corresponen a les lletres de l'alfabet Braille en valencià. El joc consta d'un tauler on es pot consultar l'alfabet per a invidents, i d'un tauler individual per a cada jugador, en què s'han de col·locar les targetes amb paraules. Cada jugador o cada parella de jugadors haurà de buscar les fitxes amb les lletres en el sistema Braille que formen la paraula en valencià. Qui ho aconsegueix es queda la targeta de la paraula, i el joc acaba quan es completen quatre partides, i guanya qui té la puntuació superior.

"Labisabi", guanyador del 8é Concurs Tísner

Els guanyadors del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català han estat els alumnes de cicle superior de primària de l'Espai Obert La Serra, de Sant Pere de Ribes, que van aconseguir que el seu joc, «Labisabi», s'imposés entre els 75 jocs de les 56 escoles del Principat, la Franja, el País Valencià i les Illes Balears que s'hi havien presentat. El segon premi ha anat a parar al grup de 5é dels Jesuïtes de Poble Sec-Sant Pere Claver de Barcelona, amb el joc "L'expedició VolCÀTnica", i pel que fa al tercer premi, se l'ha endut la classe de 5é de l'Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès, amb la proposta "Del passat al present".

Juntament amb l'accèssit de l'Escola Valldigna de Simat de la Valldigna, també s'ha reconegut l'alta qualitat de les propostes del FEDAC de Salt (Gironès); les dues aules del CRA Dos Aigües de Favara i Nonasp, a la Franja de Ponent; l'Escola Duran Estrany, de Llubí (Mallorca); i l'aula d'acollida de l'Escola l'Estació, de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà).

Amb més de 1.600 alumnes implicats, Plataforma per la Llengua tanca l'edició del concurs del 2022-23 i comença a escalfar els motors per a la novena edició. El Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català s'adreça als alumnes d'11 i 12 anys de tot el domini lingüístic, i té l'objectiu que estudiants, mestres i escoles descobrisquen la faceta lúdica i creativa de la llengua catalana a partir de la creació del seu propi joc de taula.