El documental Enxaneta es projectarà a l'Alguer per apropar el món casteller a la comunitat algueresa

Els organitzadors de la trobada esperen que aquesta experiència generi interès entre els assistents i, alhora, serveixi de punt de partida per a la creació d'una colla castellera a l'Alguer

La formació d'una colla castellera permetria la participació activa de la comunitat en aquesta tradició, creant un espai d'integració i cohesió social

El dijous 8 de juny a les 21 h, la ciutat de l'Alguer acollirà la projecció del documental Enxaneta, una producció audiovisual que explora l'apassionant món dels castells. L'esdeveniment serà a Lo Quarter i està organitzat pel Lectorat de català a Sardenya, l'Ofici de l'Alguer de la Delegació del Govern a Itàlia, Società Umanitaria Centro Servizi Culturali Alghero i la Plataforma per la Llengua L'Alguer. Amb aquesta iniciativa, es busca apropar la gent algueresa al món casteller i, a més, iniciar el camí cap a la creació de la primera colla castellera a l'Alguer.

La tradició centenària dels castellers és una de les manifestacions més característiques en què les comunitats s'apleguen, des de la gent gran fins als més joves, per desafiar-se mútuament en la construcció d'autèntiques torres humanes. Els castellers han estat declarats Patrimoni de la UNESCO i cada any atrauen habitants i visitants per presenciar l'increïble espectacle que ofereixen dones, homes i nens que desafien les lleis de la física per construir la torre humana més alta.

El documental Enxaneta és una obra audiovisual única, que captura la grandesa i la tradició dels castells, una manifestació cultural que va més enllà de les fronteres de Catalunya. A través de testimonis de castellers experimentats i imatges fascinants de les construccions castelleres, el documental ens endinsa en el sentiment i l'esperit que mou aquesta pràctica.

La projecció del documental serà una oportunitat per a la ciutadania de l'Alguer per apropar-se a aquesta antiga tradició, descobrir els valors que s'hi amaguen i comprendre'n el significat cultural. Els organitzadors esperen que aquesta experiència generi interès entre els assistents i, alhora, serveixi de punt de partida per a la creació de la colla castellera a l'Alguer. Així mateix, la formació d'una colla castellera a l'Alguer permetria la participació activa de la comunitat en aquesta tradició, creant un espai d'integració i cohesió social.