Les alumnes del grup de conversa en català de l’Elisenda de Montcada visiten el castell de Torre Baró

Aquesta activitat s'emmarca dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral de la Zona Nord que Plataforma per la Llengua duu a terme des de l'any 2016

El passat 25 d'abril, les alumnes de la tertúlia lingüística en català de l'escola Elisenda de Montcada de Ciutat Meridiana, a la zona nord de Barcelona, van fer una visita guiada al castell de Torre Baró. La guia els va explicar la història d'aquesta construcció, un dels símbols més emblemàtics de Nou Barris. Així mateix, els va remarcar la importància social, cultural i ambiental de les 8.300 hectàrees de la Serra de Collserola, territori on està situat aquest edifici. A més, des del mirador van poder contemplar unes bones vistes de Barcelona i dels vallesos. Va ser una sortida interessant i agradable per a les famílies assistents.

Aquest grup de conversa en català funciona des del curs 2021-22 i, juntament amb el de l'escola Ferrer i Guàrdia, ajuda les famílies dels alumnes de les escoles de Ciutat Meridiana a practicar català de manera participativa. Aquestes tertúlies també permeten als pares i mares conèixer-se entre ells, i afavoreixen la cohesió social i la seva implicació a l'escola.

Els grups de conversa, els tallers i altres activitats en col·laboració amb entitats i associacions de Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona s'emmarquen en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de la Zona Nord, un pla de l'entitat per revertir la situació del català en aquest barri barceloní, en què només un 42 % dels veïns sap parlar català i tan sols el 28 % el sap escriure. Aquest pla vol fer arribar la llengua a persones que no la fan servir habitualment, i compta amb el suport dels diferents agents socials del barri, centres educatius, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

• Si vols que continuem fent arribar la llengua a persones que no la fan servir habitualment, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!