Arriba la 6a edició del festival Cuquet Fest d'Alacant de la mà del Casal Tio Cuc i Plataforma per la Llengua

La sisena edició del festival se celebrarà el dissabte 20 de maig al Casal Tio Cuc al carrer Sant Leandre d'Alacant, i oferirà tallers, jocs, circ, màgia i música per als xiquets i les famílies

El plat fort de la jornada serà l'actuació del grup familiar Trobadorets, que presentarà el seu sisé disc, Tira-li

Plataforma per la Llengua col·labora amb el Casal Popular Tio Cuc d'Alacant en la sisena edició del festival infantil de les arts Cuquet Fest. Se celebrarà el proper dissabte, 20 de maig, al casal popular i al carrer on se situa, el carrer Sant Leandre, que acolliran activitats familiars, tallers, jocs, circ, màgia i música durant tot el dia. El plat fort de la jornada serà l'actuació del grup Trobadorets.

Des de les 11 h del matí fins a les 13 h, el Cuquet Fest oferirà tallers d'espart, modelat de figures de fang, xapes i moltes més activitats per als xiquets. A les 12:30 hores, la banda musical Trobadorets presentarà a la capital de les comarques del sud el seu sisé disc, Tira-li. El grup, natural del nord del País Valencià, ha ofert ja més de 500 concerts arreu del territori, amb una expressió musical fonamentada en cançons de la música tradicional infantil valenciana.

De vesprada, des les 17 h fins a les 19 h, s'organitzaran jocs de fusta tradicionals amb fustes reciclades. A les 18 h està previst l'espectacle d'humor i màgia de la maga Sofia Lerma i, finalment, a les 19 h, la companyia teatral El ball de sant Vito oferirà l'espectacle de titelles La terra dels babaus. Es tracta d'una adaptació de diverses rondalles recollides a les comarques valencianes, representades amb titelles de guant tradicionals.

Una festa per la llengua

El Cuquet Fest d'Alacant va nàixer fa sis anys com una iniciativa d'activitats lúdiques pensades per a un públic infantil i familiar. Aquest festival tallers, activitats i espectacles didàctics i còmics, que adapten al temps actual la identitat valenciana. La trobada també vol servir per a reivindicar els drets lingüístics dels valencianoparlants i la necessitat d'ampliar l'oferta cultural en valencià a la ciutat d'Alacant i a les comarques del sud del País Valencià.